Dr. Miles
Expert
Många data-SIM kort som säljs i Japan är ofta Data-only och det kan orsaka en hel del problem om du kör Android mobil. I värsta fall kan du inte surfa.Har nu läst igenom tråden för att skaffa mig en bild av bästa valet för en resa till Japan i början av november, men blir inte klok på det eftersom det finns så många alternativ. Vi ska vara borta i knappt tre veckor och jag skulle behöva ett Sim-kort endast för surf och jag skulle gissa på att jag skulle klara mig med 1 GB för hela perioden. Någon som kan rekommendera något kort som skulle kunna passa? Kanske @Dr. Miles har en rekommendation?
Helst skulle jag vilja beställa kortet så att jag har det vid utresa, men att köpa på plats är också ett alternativ.
Japan Mobile Tech: Fix for excessive "Cell standby" battery drain on Android with b-mobile data-only SIMs
Om du använder portable 3G/4G mobile router, kan du slippa dessa problem och internet fungerar fint med dessa Data-only SIM kort.
China Unicom Hong Kong (kinesiskt telekomföretags delkontor i Hong Kong) säljer Japan 5GB data SIM kort som gäller dock endast för 7 dagar. Priset är 208 HKD (ca 220 SEK) på nätet och frakten till Sverige kostar 50 HKD.
Jag vet att just det här SIM kortet har inget signal/batteriproblem med Android mobil.
Japan 7 Days 5GB Data SIM
Tredje alternativet är att hyra data SIM kort.
På dessa hyr Data SIM kort kan du slippa antenn-/batteriproblem.
Ett exempel:
Japan Prepaid Data Sim Card - Sakura Mobile
Last edited: