Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Hur gjorde ni med leveransen av kortet? Beställde ni till Sverige eller direkt till boendet i USA? Med tanke på ev. moms och/eller tullkostnader.

Hur gjorde ni med leveransen av kortet? Beställde ni till Sverige eller direkt till boendet i USA? Med tanke på ev. moms och/eller tullkostnader.

Har köpt AT&T-simkort på eBay ett par gånger och skickat till Sverige. Har sedan tankat på korten i USA, funkat bra. Värdet är ju väldigt begränsat så momsen skulle inte slå så hårt om man drabbas av den. Verkar finnas Ready Sim till salu på eBay också.

Det hela slutade med att jag fick gå till ett China Unicom-servicecenter för att registrera passuppgifter. Sen var det fritt fram. Samma förfarande som hos Taiwan Mobile, btw.

Jag fick samma problem när jag köpte ett prepaid SIM kort i Beijings förort.
Jag misstänker att det finns strängare krav i Beijing än andra mindre städer i Kina.
Tidigare köpte jag prepaid SIM kort på tidningskiosk eller livs där de hade handskrivna annonser om olika SIM kort med varierande datapaket.

ReadySIM verkade vettiga när jag kollade på dem men problemet är att man inte kan fylla på deras kort. Så man kan alltså inte behålla sitt telefonnummer som man får från dem. Det kanske inte är en deal-breaker om man är där på semester, men för mig var det ett problem.

Den som vill veta hur långt USA kommit med elektroniska betalningar kan fö fråga mig om hur man fyller på sitt kontantkort hos T-Mobile på Monks någon gång...

Jag har letat efter en bra operatör i Spanien med prepaid simkort för data och telefoni utan framgång. Är det holidaycard som gäller eller finns det några bra spanska alternativ? Vi kommer att vara där frekvent så jag vill inte behöva byta telefonnr. Telefonen är en IPhone 4S.

ReadySIM verkade vettiga när jag kollade på dem men problemet är att man inte kan fylla på deras kort. Så man kan alltså inte behålla sitt telefonnummer som man får från dem. Det kanske inte är en deal-breaker om man är där på semester, men för mig var det ett problem.

Den som vill veta hur långt USA kommit med elektroniska betalningar kan fö fråga mig om hur man fyller på sitt kontantkort hos T-Mobile på Monks någon gång...

Går alldeles utmärkt att göra här: Ready Sim Top Up / Ready SIM - USA Prepaid SIM Cards for Short Term Wireless Service - Ready SIM

Top up your Ready SIM online to extend your plan and keep your SIM and US phone number active for as long as you want.

Det är ju ett problem om det är telefonin man är ute efter, men om det bara är datatrafiken man vill åt så är det ju bara att köpa fler kort om de tar slut.

Jag har letat efter en bra operatör i Spanien med prepaid simkort för data och telefoni utan framgång. Är det holidaycard som gäller eller finns det några bra spanska alternativ? Vi kommer att vara där frekvent så jag vill inte behöva byta telefonnr. Telefonen är en IPhone 4S.

Jag använde både Hits mobile och Vodafone när jag var i Spanien. Båda fungerade bra men Hits mobile hade mer datavolym för mindre pengar.

Toppen