Senaste nytt

Premium Economy är bokningsbart som Skyteam Award 2026-04-20

En ändå trevligare nyhet skull varit att man kunnat boka första klass

Det går i alla fall inte att boka Aerolinas inrikes,
jag tittade på EZE till
USH
BRC
COR
och bara eko visades

Aerolinas har PE även på regionala rutter, och i bland använder de widebody plan tex. EZE-USH

Premium Economy Class​

This refers to our Premium Class Cabin for domestic and regional flights (Santiago de Chile, Porto Alegre, Asunción, Florianópolis, Curitiba, São Paulo, Rio de Janeiro, Santa Cruz de la Sierra, Porto Seguro, San Salvador de Bahía). With a limited number of seats, you can enjoy the distinctive service and dedicated attention from our crew.

Går t.ex. att boka KLM Business men med Aerolinas bara ekonomi (visst det kan ju ha varit så att de inte fanns platser på de datum jag kollade.

SCL-EZE.jpg

Last edited:
Ursäkta min tröghet men är bokningsregeln då att ekonomi inte kan bokas med annat än ekonomi men prem eko kan blandas med biz? Eller är vi fortfarande begränsade till eko-eko, prem-prem och biz-biz som bokningregel. Då pratar jag inte feeder
Ryktet säger att SAS arbetar på mixade bokningar där man kan flyga business och economy som exempel på en väg (ej feeder). När det blir möjligt står väl i stjärnorna men jag skulle inte bli förvånad om de kommer med någon info om det i år även om jag absolut inte håller andan. Det är dock en diskussion för någon annan tråd

Det är du nog inte ensam om att tycka ;)

Alla är vi olika men åker man från amerikanska östkusten (i synnerhet till London) tycker jag tvärtom är ett bättre upplägg. Business dit när man kan äta och dricka gott. Hemresan är ändå så kort så då kan man sitta i en premium ekonomy stol och halvsova. Lär finnas mer platser att välja på.
100%

Toppen