Senaste nytt

Premium Economy är bokningsbart som Skyteam Award 2026-04-20

Det är du nog inte ensam om att tycka ;)

Alla är vi olika men åker man från amerikanska östkusten (i synnerhet till London) tycker jag tvärtom är ett bättre upplägg. Business dit när man kan äta och dricka gott. Hemresan är ändå så kort så då kan man sitta i en premium ekonomy stol och halvsova. Lär finnas mer platser att välja på.
Suger med PE hemåt, man sitter o halvsover helt sunkigt. Hellre bädda ner sig och sova ordentligt 2-3h :D

Ursäkta min tröghet men är bokningsregeln då att ekonomi inte kan bokas med annat än ekonomi men prem eko kan blandas med biz? Eller är vi fortfarande begränsade till eko-eko, prem-prem och biz-biz som bokningregel. Då pratar jag inte feeder

• Gilla
Reactions: Gus
Ursäkta min tröghet men är bokningsregeln då att ekonomi inte kan bokas med annat än ekonomi men prem eko kan blandas med biz? Eller är vi fortfarande begränsade till eko-eko, prem-prem och biz-biz som bokningregel. Då pratar jag inte feeder
Inget som tyder på att mixade klasser tillåts (utöver på feeders) just nu.

PE ut och C hem eller vice versa kommer ju funka. Men antog att du menade inom en sträcka..

Det som verkar vara lite lurigt med Delta är att inte alla flygplan har riktig premium economy dvs premium select. Vissa itineraries dyker upp där man blir placerad i comfort plus, dvs vanlig ekonomiklass med extra legroom. T.ex A330-200 och -300 som går på många rutter över Atlanten.

Toppen