Hoppas du inte bli magsjuk av att äta dom, med tanke på deras hantering i fabriken.Jag norpa åt mig 4 kartonger på gårdagens flyg KRK-CPH. Såg en hel "Låda" i galley fylld med dom. I princip bara jag som tog av totalt 4 pax i plus på en CRJ.
Jag norpa åt mig 4 kartonger på gårdagens flyg KRK-CPH. Såg en hel "Låda" i galley fylld med dom. I princip bara jag som tog av totalt 4 pax i plus på en CRJ.
Jag läste inte så långt upp i tråden, har redan gett bort dom till kollegor på jobbet idagHoppas du inte bli magsjuk av att äta dom, med tanke på deras hantering i fabriken.
Jag har varit på besök hos Delicato i Segeltorp och kan intyga att det är betydligt bättre hygien där! Eftersom att dom säljer till IKEA och USA är det stenhårda kontroller (tidigare BRC, nu ISO22000).Delicatobollar är godare.
Finns flera bra svenska tillverkare av praliner tex Minas Chokladstudio i Trolle Ljungby.När det gäller pralinerna så fick jag i födelsedagspresent för ett par år sedan praliner från ett Malmöbaserat företag som heter "Mosters Praliner". Mycket goda. Skulle också kunna vara ett alternativ, om man vill behålla någon form av exklusivitet, och fortsatt gynna Sydsverige.
Det finns så klart många andra mindre och exklusivare pralintillverkare att använda om man vill.