Senaste nytt

Pralinerna i SAS Plus

Vet flera "icke insatta" som tycker plus är superlyxigt och som att flyga första klass.
Nyfiken på vad i Plus som de ser som "superlyxigt" jämfört med GO. Något, ibland i alla fall, att äta som ibland i alla fall är ätligt utan att behöva betala för det "på plats". Prioboarding, ibland i alla fall. Fast track, ibland i all fall, och priotag, ibland i alla fall, som ibland i alla fall gör att bagaget kommer tidigt.

Skämt åsido, vad kan rimligen upplevas "superlyxigt" med det Plus erbjuder jämfört med GO om man pratar kortdistans?

Nyfiken på vad i Plus som de ser som "superlyxigt" jämfört med GO. Något, ibland i alla fall, att äta som ibland i alla fall är ätligt utan att behöva betala för det "på plats". Prioboarding, ibland i alla fall. Fast track, ibland i all fall, och priotag, ibland i alla fall, som ibland i alla fall gör att bagaget kommer tidigt.

Skämt åsido, vad kan rimligen upplevas "superlyxigt" med det Plus erbjuder jämfört med GO om man pratar kortdistans?
Superlyxigt är nog att ta i :eek: men jag (EBS) åker oftast plus på flygningar över 90 min:
-i princip alltid fast track
-oftast tillgång till lounge
-markant högre chans att få ledigt mittensäte
-är i regel lugnare i plus än i go
-skönt att slippa krångla med betalning om man inte vill köpa alla GT på en gång :D;)
Visst önskar jag att SAS garanterade ledigt mittensäte i plus. :rolleyes:

• Gilla
Reactions: Alf
@Mr Basic Egentligen inte omöjligt att garantera fritt mittsäte som en fördel med Plus Pro kan jag tycka. Jag bokar dessa C eller D-klass ibland till max 20% lägre pris i snitt utan att ha räknat mot gamla EU-C.

Den produkten var dessutom något helt annat så att garantera mittsäten till några få på varje flyg med Pro borde vara både en kostnadseffektiv och uppskattad fördel.

Last edited:

Oftast att de får saker gratis utan begränsningar (nu är ju dryck begränsat på vissa linjer). Och pratar vi longhaul så är det "första klass stolen" många nämner.

Ska man göra en jämförelse, BA med riktig biz klarar av att ha blockerat mittsäte, servera en måltid och ha fri bar oftast till ett lägre pris än vad SAS tar för sin Plus produkt. Dags för SAS att steppa upp eller lägga ner Plus.
Tack trekker, håller till 150% med om detta.Tyvärr har jag varje gång jag tagit upp motsvarande jämförelse på forumet med SAS Plus blivit nästan landsförvisad från forumet. Just BA är ett bra exempel som dessutom har en hög servicenivå på Europa linjerna och bra mat. (Tyvärr inte alls lika bra på biz på långlinjerna). Bästa SAS inför åtminstone blockad mittstol i Plus.

Jag vill inte sitta i sex timmar till LPA med risk att hamna i mittstolen även om jag får praliner.

Tack trekker, håller till 150% med om detta.Tyvärr har jag varje gång jag tagit upp motsvarande jämförelse på forumet med SAS Plus blivit nästan landsförvisad från forumet. Just BA är ett bra exempel som dessutom har en hög servicenivå på Europa linjerna och bra mat. (Tyvärr inte alls lika bra på biz på långlinjerna). Bästa SAS inför åtminstone blockad mittstol i Plus.

Jag vill inte sitta i sex timmar till LPA med risk att hamna i mittstolen även om jag får praliner.
Delar helt din hållning ang BA business intra-Europa. Sist tog de t.o.m. hand om min kavaj på GOT-LON.

Ska man göra en jämförelse, BA med riktig biz klarar av att ha blockerat mittsäte, servera en måltid och ha fri bar oftast till ett lägre pris än vad SAS tar för sin Plus produkt. Dags för SAS att steppa upp eller lägga ner Plus.

SAS säljer en sämre produkt till ett högre pris, fast eftersom kabinerna oftast är smockfulla, i synnerhet till semesterdestinationerna
- varför skulle de ändra på det?

Last edited:
Toppen