Senaste nytt

Potentiell sammanslagning av Eurobonus och Flying Blue från slutet på 2025

mha321

Medlem
Covid-förlängning kommer ej gälla för LTD. Det kommer vara tuffa krav.
Vilket i sig lf fullständigt rimligt. Men i det som sagts (som väl i och för sig inte varit officiell information) har det inte framgått om de bara inte räknas i antalet eller in det räknas som bruten svit tex.
 
Ett garanterat sätt att få lojala och bevisliga mycket flygande kunder att undvika AFKLMSAS är att riva deras LTG eller strunta i alla deras år av lojalitet. Folk kan vara väldigt känsliga när de känner att de ”blivit lurade”.
Har haft guld sedan 2006. Diamond 8 år. Status enbart på resor i Eco. 85% longhaul, 10% EU och 5% inrikes.
Med min shittiga company policy blir det ofta V,W,T klass.
En 5-6 resor utanför EB.
Så jag anser mig "trogen". Så jag är väldigt nyfiken på hur det blir med ffa LTG i den nya alliansen.
Planerar att gå i pension om 3 år (är 60 år då) för att bara njuta av livet den sista quartern med frun .
Vore trist om det skulle skita sig nu på sluttampen.


Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 

SK989

Medlem
Jag tror personligen att SAS kommer bli ett matarbolag till Amsterdam/Paris och få en undanskymd roöö i SKYteam.
Det vore en dålig affärsidé i så fall. Ser man på Arlanda finns det dels mycket affärsresande till destinationer som Bryssel, Frankfurt, London, Milano, Zürich m.fl., dels mycket fritidsresande med SAS till framför allt Spanien men förstås också andra ställen i Sydeuropa. Om Air France/KLM tror att dagens resenärer som reser med SAS kommer att åka med byte i Paris eller Amsterdam istället för direktflyg kommer de nog förlora en del hel intäkter.
 
Last edited:

Mikeswede

Medlem
Det vore en dålig affärsidé i så fall. Ser man på Arlanda finns det dels mycket affärsresande till destinationer som Bryssel, Frankfurt, London, Milano, Zürich m.fl., dels mycket fritidsresande med SAS till framför allt Spanien men förstås också andra ställen i Sydeuropa. Om Air France/KLM tror att dagens resenärer som reser med SAS kommer att åka med byte i Paris eller Amsterdam istället för direktflyg kommer de nog förlora en del hel intäkter.
Jag var otydlig. För interkontinentala flygningar blir SAS matarbolag. Man kan säker få behålla en del Europeiska direktlinjer.
 

Lynx

Medlem
Ingen killgissning. Har kommunicerats av ansvariga flertal gånger.

Så skriver de själva - dvs förlängningar under covid räknas.

5. What will happen to my years counting towards Platinum for life?

If you keep your current level during your next qualification period based on our special measures that membership year will count towards the 10 consecutive years needed to qualify for Platinum for life. For example:
You have been a Platinum member for 9 consecutive years, and your current qualification period will end on 31 December 2020. Because of our measures, you will be maintained and reach 10 consecutive years of Platinum. On 1 January 2021, your new qualification period starts and on 1 April 2021, ...
... we will change your level to Platinum for life.

You have been a Platinum member for 7 consecutive years, and your current qualification period will end on 31 December 2020. Because of our measures, you will be maintained. On 1 January 2021, your 8th consecutive year of Platinum will start.

 

Abbs

Medlem
Så skriver de själva - dvs förlängningar under covid räknas.

5. What will happen to my years counting towards Platinum for life?

If you keep your current level during your next qualification period based on our special measures that membership year will count towards the 10 consecutive years needed to qualify for Platinum for life. For example:
You have been a Platinum member for 9 consecutive years, and your current qualification period will end on 31 December 2020. Because of our measures, you will be maintained and reach 10 consecutive years of Platinum. On 1 January 2021, your new qualification period starts and on 1 April 2021, ...
... we will change your level to Platinum for life.

You have been a Platinum member for 7 consecutive years, and your current qualification period will end on 31 December 2020. Because of our measures, you will be maintained. On 1 January 2021, your 8th consecutive year of Platinum will start.

Relevans för EBD?
 
Toppen