Hotell: NH Collection Salzburg Medlemstatus: GHA Titanium Välkomstgåva: En aprikos, ett äpple, röda vinbär, två Mozartkugel från Konditorei Fürst (originalet - stilpoäng!), två macarons, nötter, bergssalt, vatten och en frukostvoucher.
Hotell: Clarion Amaranten Medlemstatus: Strawberry Platinum Välkomstgåva: En flaska mineralvatten, två chokladmynt, handskrivet kort.
Det var samma som förra gången här, bor mest för läget och poängpriset. 20k poäng mitt i veckan i Stockholm räknar jag som ett kap numera. Comfort Xpress är såklart billigare men sängarna och en frukost är värd dubbla poängpriset för mig.
Hotell: Indigo Düsseldorf Medlemstatus: IHG Diamond Elite Välkomstgåva: En flaska vatten (som står på alla rum, med som jämförelse) och en ruta Rittersport. Rutan blev personligt utdelad i receptionen vid incheckning.
Hotell: Intercontinental Porto, Portugal Medlemstatus: Royal Ambassador Välkomstgåva: Afternoon tea-set med frukt, kakor och scones. Även en pava vatten. Handskrivet kort. Fina fisken.