Senaste nytt

Posta din välkomstgåva!

Hilton Manila, en flaska Shiraz från Australien och choklad.
20240206_151521.jpg
 

Kris

Medlem
Visa bifogad bild 150456

Hotell: Intercontinental Berlin
Medlemstatus: Diamond Ambassador
Välkomstgåva: Exakt nada, enligt receptionen har de slutat med detta sedan årsskiftet. Istället fick jag en värdekupong på € 20,.- som jag kan använda i baren.....
Intressant! Jag fick hela kittet för typ tre veckor sen. Rum i East wing? Vilken rumstyp bokade du? De kanske differentierar med välkomstgåva i >=Jr. Suite? Bara en spekulation.
 

kristerj

Medlem
Intressant! Jag fick hela kittet för typ tre veckor sen. Rum i East wing? Vilken rumstyp bokade du? De kanske differentierar med välkomstgåva i >=Jr. Suite? Bara en spekulation.
Bokade KING CLASSIC CLUB LOUNGE, fick rum på vån 8, samma som loungen. Kanske för att jag inte är Royal Ambassador? Jag bodde på Melia Berlin sist, och det känns som mer prisvärt.
 

Kris

Medlem
Bokade KING CLASSIC CLUB LOUNGE, fick rum på vån 8, samma som loungen. Kanske för att jag inte är Royal Ambassador? Jag bodde på Melia Berlin sist, och det känns som mer prisvärt.
Inte för att det kanske är (avsaknad av) välkomstgåva som stjälper upplevelsen. Men - känns som en skum prioritering när de både skruvat upp priser och svansföring efter renoveringen. Trodde klart att rum på 8e våningen kom med välkomstgåva oavsett status... Får kolla hur det ligger till nästa gång jag sveper förbi.

För övrigt en klar favorit att vara inackorderad på just 8e våningen. Fick 822 på hörnan i somras. Nice! Mycket trevlig klubbsalong dessutom.

Nåväl, sitter på terrassen på IC Estoril och sippar på en GT, så IC Berlin får vänta. :cool:
 

Kris

Medlem
Hotell: Intercontinental Estoril
Medlemstatus: Royal Ambassador
Välkomstgåva: Frukt och lite godsaker. Målarböcker med personlig hälsning och kritor till barnen. De hade barnens namn noterade sen tidigare besök. Trevlig detalj. Dock var det väsentligen mer sparsmakat jfr förra året då det bjöds dignande fat med läckerheter samt en liten karaff portvin. Kanske en global trend med välkomstgåvoåtstramningar™ som även @kristerj fått erfara nyligen? :rolleyes:

PXL_20240210_103146792~3.jpg
 
Toppen