Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

En ny trevlig bekantskap, Dusit Thani, Pattaya North. Lyckades matcha till mig deras platinum. Tre pool-områden och bland de mer väl utrustade hotell-gym jag har sett. Lyckades matcha till mig deras Platinum, skriver mera om detta separat.

Utsikt från rummet
20260629_184343.jpg

Utsikt från loungen
20260629_184711.jpg

Dags att bränna Amexpoäng konverterade till Hilton för att testa deras lounger. Hilton Pattaya. På nedre bilden syns Dusit Thani, den låga byggnaden. När det gäller utbudet av käk under cocktail hour, så är det bara att konstatera att Marriott och Hyatt i Bangkok har ett bättre utbud. Frukostarna i loungerna helt ok.

20260701_143646.jpg
1000018212.jpg

Dags att bränna Amexpoäng konverterade till Hilton för att testa deras lounger. Hilton Pattaya. På nedre bilden syns Dusit Thani, den låga byggnaden. När det gäller utbudet av käk under cocktail hour, så är det bara att konstatera att Marriott och Hyatt i Bangkok har ett bättre utbud. Frukostarna i loungerna helt ok.

Visa bifogad bild 175800

På tomten där man ser de svarta tornen nu, Voyage, låg ett litet resort hotel som hette Royal Orchid som jag var delägare i....ser ut som om dom som byggt där nu har större hudget än vad vi hade....

Utsikt från altanen på Ulun Ubud, Bali (lämnade egentligen stället tidigare, är nu på Hyatt Regency Sanur). Med ändrad allians så får man ändra sina resmönster. Har aldrig haft en tanke på att Besöka Bali på sommaren förut men nu känns det som man kommer kasta sig på Awardfares sekunden man kommer hem för att planera sommaren 2027.

Screenshot_20260704-150322.png

Toppen