Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Jinja Nile resort,, Jinja Uganda
20250123_074828.jpg

Tankar om hotellet? Nån vidare status recognition?
Mycket bra uppmärksamhet kring status, faktiskt. Förväntade mig nog just inget. Bokade ett rum med kingsize-säng för poäng, uppgraderad till juniorsvit med tillgång till executive club. Tog precis ett glas bubbel och en drink där. Bra käk också mellan 17 och 19. Utanför den tiden är det läsk och kaffe som gäller.

Vip-frukosten var ingen diskussion och man gav också instruktioner kring gratistvätten för fyra plagg vid incheckning. I övrigt är hotellet helt okej, men det är ju inget överdåd av lyx direkt. Juniorsviten är fin med riktigt bra badrum. Är det bra pris och man har status på Radisson kan jag definitivt rekommendera det.

Mycket bra uppmärksamhet kring status, faktiskt. Förväntade mig nog just inget. Bokade ett rum med kingsize-säng för poäng, uppgraderad till juniorsvit med tillgång till executive club. Tog precis ett glas bubbel och en drink där. Bra käk också mellan 17 och 19. Utanför den tiden är det läsk och kaffe som gäller.

Vip-frukosten var ingen diskussion och man gav också instruktioner kring gratistvätten för fyra plagg vid incheckning. I övrigt är hotellet helt okej, men det är ju inget överdåd av lyx direkt. Juniorsviten är fin med riktigt bra badrum. Är det bra pris och man har status på Radisson kan jag definitivt rekommendera det.
Tack för rapport!

Lissabon Passoa Hotel

Trevligt om än på markplan men efter tre nätter har vi inte hört eller störts av det. En gumma brukar hälsa från sin dörr på andra sidan vägen när vi hänger ut för att känna på vädret

Attachments

• IMG_6428.jpeg
    IMG_6428.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 52
DOUBLETREE NEW YORK TIMES SQUARE WEST rum 1207
Detta har varit ett litet favorit hotell i New York, men denna vistelse har inte varit så angenäm.
Kom up på rummet vid 14.00 tiden, tycket att det var mycket kallt på rummet, och jag var trött efter att @fcx och jag hade gått ca 23 k steg på 4 timmar i kyla mellan -11 och -5 tänkte jag lägger mig ovan på sängen några minuter, somnade och sov några timmar missat samtal och SMS från @fcx som undrade om vi skulle ta någon timmes promenad!
Jag missade säkert 4000 steg,

IMG_2007.png

Efter att vi besökt en sportbar och inmundigat kycklingvingar, när jag kommit in i mitt rum efter att fått känna värmen i @fcx rum gick jag ner till receptionen och berättade att det var mycket kallt på mitt rum, han skulle skicka upp en man och kontrollera vad det var för fel.
Efter 45 minuter och ingen man hade kommit upp, ringde jag och undrade vad mannen var, han dök upp efter 5 minuter.
Han gick ut ur rummet och återkom efter några minuter och han trodde sig ha löst problemet.
Jo värmen kom och när det hade gått 15 minuter hade även jag fått värme i rummet!

Vaknade strax efter midnatt och frös som en hund, nu var det återigen igen värme i rummet, orkade inte ta tag i detta igen försökte somna om

Vid frukosten var det även svinkallt i restaurangen, vi fick ett bord med värmare på!

IMG_1383.jpeg

Personalen jobbar med dunjacka på sig, hon som checkade In igår slog på daton med vantar på sig.
Om 20 minuter skall vi träffas för dagens mål 30000 steg, just nu är det -10 grader!

För att detta skall bli OT så kommer en utsiktsbild!
image.jpg

I eftermiddag byter vi hotell.

Radisson blu Deira creek. Lite långt från centrum men väldigt nära flygplatsen. Perfekt för plane spotting och se när alla Emirates a380 drar iväg. Trevlig uppgradering till club room. Behöver inte lägga massa pengar på mat.
I morgon blir det premiär för egen del på Virgin Atlantic upper class till LHR.
20250124_203645.jpg

Nä den här utsikten har jag inte
20250124_193001.jpg

Toppen