Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

jerixon

Medlem
Trötta gråa Sthlm....
Hilton Slussen naturligtvis :cool:
20240305_081336.jpg
 

Hissen

Medlem
Rätt trött utsikt här på Mercure Koh Chang Hideaway
Även om utsikten är dålig så verkar mitt rum va bättre än motsvarande som ligger i huvudbyggnaden enligt vänner som fått byta 2-3 ggr :)
Ha, var förbi där i förrgår då jag ville kolla. Hörde av vänner att hotellet inte var någon höjdare. Bodde själv på Klong Prao Resort som var hyfsat om man bortser från restaurangen. Idag hem till Bangkok…
 

Rickard_O

Medlem
Ha, var förbi där i förrgår då jag ville kolla. Hörde av vänner att hotellet inte var någon höjdare. Bodde själv på Klong Prao Resort som var hyfsat om man bortser från restaurangen. Idag hem till Bangkok…
Beror lite på vad man är ute efter, finns ju tråkiga människor som äter mat på hotell och aldrig går utanför området.
För dom människorna skulle jag säga att hotellet är rätt så prisvärt på den här ön.

Hotellet har ett extremt dåligt läge för att kunna gå ut och ha lite kul på kvällen pga det värdelösa taxisystemet dom har på ö'n.
Så för oss va hotellet ganska dåligt, men faciliteterna och stranden har varit helt ok, speciellt för priset har de varit bra!

Sen kan ju ö'n som helhet diskuteras också, rätt medelmåttigt skulle jag säga pga det trötta utelivet och att allt dör vid 23-00 och det gör det extremt dyrt och komplicerat att ta sig hem på natten om man råkar va ute efter 23 och alla taxibilar är borta och sen kostar 10x mot vad en taxi i Bangkok kostar.
 
Hörde av vänner att hotellet inte var någon höjdare.
Jag bodde där ett par år sedan och kan säga att jag till 100% håller med om allt @Rickard_O skriver. Tråkigt område utan just mycket i närheten, men stranden var helt OK och jag vill minnas att hotellrestaurangen var acceptabel. Vi bodde i en villa med privat pool som kändes väldigt prisvärt (dessutom räddade det guldet hos Accor det året ;-)), men kommer knappast återvända.
 

Rickard_O

Medlem
Blev du uppgraderad?
Självklart :cool:
Även min polare fick sig en uppgradering, har två små "radhus" bredvid varandra! Något typ av superior rum, men ett till kompisgäng som är med hade bokat superiorrum direkt via Agoda samma dag och fått rätt bra pris påstår att mitt rum är mycket fräschare och håller högre standard än deras, så troligen är detta något mer nyrenoverad del av hotellet kanske!
Stort tack @lillemannen !
 
Toppen