Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Lyx och flärd på Hampton Inn Washington-Dulles Int'l Airport South? Nej, inte direkt. Snarare mer slitet än vad det borde vara. Men billigt.

Och hotellets shuttle skjutsar till både ”Steven F. Udvar-Hazy Center” (flygmuseum med Blackbird, Rymdfärja och Enola Gay) och till Wallmart Supercenter om man frågar snällt.

B13F45B6-8197-4F04-A68D-4328C480A95E.jpeg

Omväxling förnöjer, eller nått... Utsikt från Hampton by Hilton Berlin Alexanderplatz. Det gamla Mercure-hotellet är long gone (till vänster i bild med rejält med klotter på). Bodde där för en massa år sen. Vill minnas att det gav bästa ratio på area/room rate for en svit som jag upplevt. Nåväl, får hålla tillgodo med en utstansad kub på Hampton tillsvidare. Snart bär det av mot 'my home away from home'.

20221016_084851.jpg

Inga möten på ett par dagar, passade på att omgruppera datorn till västsidan på Koh Larn. Enkelt ställe men kan rekommenderas. När jag satt i solstolen och läste sånt måste läsas, upptäckte jag en massa fraktfartyg som passerade på avstånd. Visade sig att det finns några stora hamnar strax norrut. Så nu har jag nördat ner mig i "Vesselfinder", eftersom det inte händer så mycket på Flightradar24 här
20221018_102237.jpg

Påminner om vissa utsikter man haft i Kina mm men detta är Nice. Adagio fick det bli som hade parkering som var bokbart och vi kommer bara precis sova här så och tåget till Monaco går bara några kvarter bort. De hade bra och engagerad personal på Devred1902 i det lilla köpcentret mitt emot så det blev en hel del handlat där :)

.

IMG_3007.jpg

Hej från Hilton Pattaya rum 2614, andra bilden är utsikten från loungen, alltid trevligt på detta hotell men nu har det blivit dyrt 200 USD natten för billigaste rum mitt i veckan och det är inte högsäsong ännu.

Visa bifogad bild 134369

Visa bifogad bild 134370
Håller till på Marriott-gruppen. Samma utveckling. Sjunkande krona i kombination med regeringen tydligen uppmanat till prishöjningar.

Hej från Hilton Pattaya rum 2614, andra bilden är utsikten från loungen, alltid trevligt på detta hotell men nu har det blivit dyrt 200 USD natten för billigaste rum mitt i veckan och det är inte högsäsong ännu.
Inga möten på ett par dagar, passade på att omgruppera datorn till västsidan på Koh Larn. Enkelt ställe men kan rekommenderas. När jag satt i solstolen och läste sånt måste läsas, upptäckte jag en massa fraktfartyg som passerade på avstånd. Visade sig att det finns några stora hamnar strax norrut. Så nu har jag nördat ner mig i "Vesselfinder", eftersom det inte händer så mycket på Flightradar24 här
Jag är tydligen i fel del av Thailand. Här i Phuket har det regnat nästan oavbrutet i nästan en vecka :(

Håller till på Marriott-gruppen. Samma utveckling. Sjunkande krona i kombination med regeringen tydligen uppmanat till prishöjningar.
Trist, hade 4 nätter på Holiday Inn Express i Pattaya som kostade 2000 Bath mindre än en natt på Hilton, så varför bor jag en natt där, jo Hilton Pattaya räknas som resort och med med AMX Aspire kort från USA får jag hela rums priset tillbaka

Toppen