Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Jannes

Medlem
Helsingfors Hilton Kalastajatorppa rum 804 med balkong, föt många år sedan hette hotellet på svenska Fiskartorpet.
Här på BC har jag läst att @jerixon bott några gånger på hotellet.
Vid checkin kunde jag få välja om jag ville ha rum med see view, receptionisten rekommenderar att inte ta det rummet, i den byggnaden finns ingen AC, jag följde rådet
Hotellet saknar lounge, fick i stället en påse med chokladkaka av finskt varumärke, chips, samt en surrogat läsk.
In till city tar det ca 30 minuter med spårvagnen.

Visa bifogad bild 155040
Tänker inte citera Adele igen, men hej från samma sida…

IMG_5277.jpeg

Blev också frågad om jag vill ha balkong eller seaside, och vis efter ditt inlägg frågade jag om AC, hon hävdade att båda byggnaderna har ”ventilation” men med balkongerna kan man få lite korsdrag. Öööh.
Äh va fan, balkong it is.
Choklad, chips och en lite flaska rött. Var det ditt läsk-surrogat?

011430121

Medlem
Tänker inte citera Adele igen, men hej från samma sida…

Visa bifogad bild 155054

Blev också frågad om jag vill ha balkong eller seaside, och vis efter ditt inlägg frågade jag om AC, hon hävdade att båda byggnaderna har ”ventilation” men med balkongerna kan man få lite korsdrag. Öööh.
Äh va fan, balkong it is.
Choklad, chips och en lite flaska rött. Var det ditt läsk-surrogat?
Vill vill inte nämna det vid namn, om jag säger 737-M.. så förstår du vad det är för surrogat av cola!
@fcx bodde i See view och saknade möjlighet att kyla ner rummet.

011430121

Medlem
Då avslutas denna veckas Hilton boende på Hilton Strand i Helsingfors rum 706
Ett hotell som byggdes under senare delen av 1980 talet, men de känns som de har genomgått flera uppgraderingar.
Som de andra två Hilton i Helsingfors drivs det av Scandic, blev något förvånad när Scandics VD berättade det för mig för ett par månader sedan, Scandic är förövrigt de som har flesta bäddarna i Helsingfors informerade han.

Får jag vara lite negativ så har loungens sortiment blivit sämre, sedan de flyttade tillbaka till våning 7.
Laxsallad
IMG_1667.jpeg

Kyckling
IMG_1666.jpeg

Grönsallad som hade strykand åtgång och oliver
IMG_1668.jpeg

Solen trotsar väderprognosen, det skall regna enligt den!
IMG_0440.jpeg

ilon

Medlem
Vill vill inte nämna det vid namn, om jag säger 737-M.. så förstår du vad det är för surrogat av cola!
@fcx bodde i See view och saknade möjlighet att kyla ner rummet.
Den kanske inte går hem hos alla, men.. HAHAHA! Tur att jag precis svalt ner ölen när jag läste, annars hade det blivit näsfontän! :D

Toppen