Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM/Garuda
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Sydney (men utresan stannar för närvarande i Bangkok)
Enkelresa eller Tur&retur: Två enkelresor.
Antal poäng (per person): 56250 + 82500 med 2 * 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 900 + 1166 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Aug/sept 2026
Bokad: November 2025
Hur hittades tillgänglighet: SAS.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Inga än, ska väl lägga på en feeder AMS-ARN på hemresan så småningom.

Behöver åka till Sydney i slutet av nästa sommar. Hade hittat en bra rutt genom att söka segment för segment hela vägen (KLM+Garuda på utresan och Garuda+Saudia på hemresan), men det funkade inte när jag ringde in och försökte boka (dock inga problem att få agenten att söka ben för ben)). Så tillbaka till ritbordet och blev smått förvånad när jag helt plötsligt hittade t/r AMS-SYD-AMS (via Indonesien). Problemet var dock att eftersom CGK-SYD bara fanns i economy nu så behövde man åka via Bali och det skulle innebära övernattning i Jakarta och sen ytterligare 5-10 timmar i Denpasar så hela utresan skulle ta 40 timmar (vilket i sig inte är fel, men inga meningsfulla stopp på vägen heller). Fanns även t/r från Frankfurt med Vietnam Airlines, men då blir det ju många poäng. Det slutade dock (för närvarande, får se om jag hittar något intressant att boka om till så att det kan bli en t/r istället) med två enkelresor då jag ändå hade tre Amex-vouchers som går ut vid årsskiftet.

Resa 1:
ARN-AMS (KLM)
AMS-BKK (KLM)

Resa 2:
SYD-CGK (Garuda)
CGK-AMS (KLM)

Kommer behöva köpa BKK-SYD separat (vilket troligtvis blir i economy). Planerar då att ta ett drygt dygn i Bangkok på mitt favorithotell och koppla av lite, så då kan jag leva med economy sista biten. Behöver förstås även ringa in och fixa feeder AMS-ARN. Kommer förstås även fortsätta hålla koll på om något dyker upp så att jag kan boka om allt till en t/r.
Total poängkostnad för detta blir 138750 (137000 om jag hade bokat som t/r till Sydney), men då tillkommer förstås dubbla bokningsavgifter och kostnad för flight BKK-SYD.
Måste bara fråga ifall jag missat något, men går det att köra segment för segment nu igen? Trodde enbart det va feeders som funkade men ovan låter som vi kan klippa och klistra igen?
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: SEA
Destination: CPH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 25000 inkl 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter (per person): 53kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2026
Bokad: November 2025
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): N/A
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, KLM, Saudia, Air France
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 93750p inkl 2-4-1 AmEx voucher
Skatter&avgifter (per person): 2063kr/vuxen
Antal resenärer: 1 vuxen
När (avresans tidpunkt): December 2025
Bokad: Oktober 2025
Hur hittades tillgänglighet: SAS
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja, kanon-agent som var sjukt taggad på att jag bara gav henne flighterna och hittat allt själv :)
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Nej

Fick en liten känsla att jag behöver värme i kroppen i December-mörket och satt i någon vecka och testa mig fram ben för ben i SAS partnersök.
Hittade tillslut den här galna resan, maxar 8 flighter, värst var som ni kan se utresan som kräver en övernattning i Köpenhamn och sedan 3 byten på vägen ner till Bangkok. Hemresan är mer direkt men kräver en övernattning på Göteborg Landvetter.

Agenten jag prata med när vi var klara: Ja du det här var fantastiskt, 15 minuter och du hitta alla själv, aldrig gått så här bra.


ARN - CPH // SAS Business (A320N)
CPH - AMS // KLM Business (A321N)
AMS - FRA // KLM Business (ERJ175)
FRA - RUH // Saudia Business (A320)
RUH - BKK // Saudia Business (B787-9)

BKK - CDG // Air France Business (A350-900)
CDG - GOT // Air France Business (ERJ190)
GOT - ARN // SAS "premium" (A320N)

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, KLM, Saudia, Air France
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 93750p inkl 2-4-1 AmEx voucher
Skatter&avgifter (per person): 1970kr/vuxen
Antal resenärer: 1 vuxen
När (avresans tidpunkt): December 2025
Bokad: Oktober 2025 (Ombokad November 2025)
Hur hittades tillgänglighet: SAS & Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ringde in under lördagen, 2 agenter kunde inte hitta tillgängligheten, ringde in söndag (idag) och då löste agenten bokningen.
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 3st, och på tredje försöket gick det

Agenten var tvungen att ta bort min tidigare hemresa helt från bokningen då married segments störde ut allt enligt diskussion med supervisorn.
Oavsett skönt att komma hem samma dag och både slippa övernatta på GOT men också att jag flyger A220 istället för ERJ utan seatblock. Hemresan är samma datum som ordinarie hemresa tidigare var, bara att BKK-CDG-GOT var married segments så jag var tvungen att ha både tillgänglighet på BKK-CDG och CDG-ARN för att boka om, även nya hemresan blev married segments.

ARN - CPH // SAS Business (A320N)
CPH - AMS // KLM Business (A321N)
AMS - FRA // KLM Business (ERJ175)
FRA - RUH // Saudia Business (A320)
RUH - BKK // Saudia Business (B787-9)

BKK - CDG // Air France Business (A350-900)
CDG - ARN // Air France Business (A220-200)
 
Last edited:
Toppen