Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: BOM
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 99000 (inkl en 1-2-1 Amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 1602 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Februari 2026
Bokad: November 2025
Hur hittades tillgänglighet: SAS partnersök
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Flyg
CPH - CDG - Air France
CDG - BOM - Air France - 787-9

Flygbolag: SAS, Virgin Atlantic
Kabinklass: Business, Business
Avreseort: LHR (Feeder ARN-LHR)
Destination: MCO
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 65000 (2 st AMEX vouchers)
Skatter&avgifter (per person): 1393 SEK (+£15/166 SEK för feeder)
Antal resenärer: 4 (1 vuxen + 1 barn i två separata bokningar pga AMEX vouchers)
När (avresans tidpunkt): Februari/mars 2026
Bokad: 1 oktober 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja, T&R LHR-MCO bokades online. Sen ringa för att lägga på feeders.
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 1 (pga supporten menade att det skulle bli ändringsavgift när jag försökte lägga till feeders ARN-LHR. Den andra personen vi pratade med sa också att skatterna/avgifterna skulle bli dyrare när vi la på feeders jämfört med från LHR vilket vi visste inte stämde men gick vidare med bokningen ändå. Blev rätt sedan när återbetalningen av mellanskillnaden gjordes.)

SAS A320neo, ARN-LHR, Business
Virgin A350-1000, LHR-MCO, Business

Blir min och familjens första businessupplevelse. Vet inte om vi hade tur med tillgängligheten när vi bokade förra månaden för då fanns det massor med platser LHR-MCO. Så verkar det inte längre vara.

Inget spektakulärt, men en sweet spot inom Atmos rewards, fd Mileage Plan hos Alaska Airlines.

Bonusprogram: Atmos rewards
Flygbolag: Finnair
Kabinklass: Economy
Avreseort: Rom
Destination:Göteborg
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 7 500
Skatter&avgifter (per person): 58:60$
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): April -26
Bokad: November -25
Hur hittades tillgänglighet: Alaska hemsida
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): N/A

1762804473472.png

Svårt att hitta awards generellt och ännu svårare från SIN men nu gick det vägen när jag behöver få hem min bättre hälft i februari. Måste säga att (ta i trä) det funkade väldigt bra med att ringa in och boka denna. Jag behövde dessutom låsa biljetterna och sedan uppdatera mitt telefonnummer innan jag kunde få poängdragningen att ske. Så måste ge guldstjärna till supporten att dem i lördags bokade, låste rutten och drog skatterna utan att dra poäng, idag kunde jag ringa in och dra voucher plus poäng utan några problem. Dessutom väldigt smidigt att lägga på "feeders" utan några problem direkt i originalbokning, behövde inte biljettera etc och sedan lägga på i efterhand. Kändes som man var tillbaka till den gamla goda tiden nästan.

Hon är inte överlycklig med Saudia ena vägen men väldigt glad över att hon får AF tillbaka utan stopp i Jeddah.

Flygbolag: Saudia, Air France
Avreseort: Singapore
Destination: Göteborg
Enkelresa eller Tur&retur: tur / retur
Antal poäng (per person): 93750 (med 1st amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 1700
När (avresans tidpunkt): Februari 2026
Hur hittades tillgänglighet: Sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja det jag såg online kunde jag boka över telefon.
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 1 gång, första personen kunde inte lägga på voucher.

Flyg
SIN-JED - Saudia- B787-10
JED-CDG - Saudia- B787-9
CDG-GOT - Air France - E195
GOT-CDG- Air France - E195
CDG-SIN - Air France - B777-300ER

Flygbolag: KLM/AF/SAS
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Rio de Janeiro (GIG)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 82500 med 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1201 kr
När (avresans tidpunkt): Juni 2026
Hur hittades tillgänglighet: SAS.se
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): -

Passar på innan poängpriserna höjs.

ARN-OSL
OSL-AMS
AMS-GIG

GIG-CDG
CDG-ARN

Last edited:
Flygbolag: KLM/Garuda
Destination: Sydney (men utresan stannar för närvarande i Bangkok)
Enkelresa eller Tur&retur: Två enkelresor.
Antal poäng (per person): 56250 + 82500 med 2 * 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 900 + 1166 kr
När (avresans tidpunkt): Aug/sept 2026
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Inga än, ska väl lägga på en feeder AMS-ARN på hemresan så småningom.

Behöver åka till Sydney i slutet av nästa sommar. Hade hittat en bra rutt genom att söka segment för segment hela vägen (KLM+Garuda på utresan och Garuda+Saudia på hemresan), men det funkade inte när jag ringde in och försökte boka (dock inga problem att få agenten att söka ben för ben)). Så tillbaka till ritbordet och blev smått förvånad när jag helt plötsligt hittade t/r AMS-SYD-AMS (via Indonesien). Problemet var dock att eftersom CGK-SYD bara fanns i economy nu så behövde man åka via Bali och det skulle innebära övernattning i Jakarta och sen ytterligare 5-10 timmar i Denpasar så hela utresan skulle ta 40 timmar (vilket i sig inte är fel, men inga meningsfulla stopp på vägen heller). Fanns även t/r från Frankfurt med Vietnam Airlines, men då blir det ju många poäng. Det slutade dock (för närvarande, får se om jag hittar något intressant att boka om till så att det kan bli en t/r istället) med två enkelresor då jag ändå hade tre Amex-vouchers som går ut vid årsskiftet.

Resa 1:
ARN-AMS (KLM)
AMS-BKK (KLM)

Resa 2:
SYD-CGK (Garuda)
CGK-AMS (KLM)

Kommer behöva köpa BKK-SYD separat (vilket troligtvis blir i economy). Planerar då att ta ett drygt dygn i Bangkok på mitt favorithotell och koppla av lite, så då kan jag leva med economy sista biten. Behöver förstås även ringa in och fixa feeder AMS-ARN. Kommer förstås även fortsätta hålla koll på om något dyker upp så att jag kan boka om allt till en t/r.
Total poängkostnad för detta blir 138750 (137000 om jag hade bokat som t/r till Sydney), men då tillkommer förstås dubbla bokningsavgifter och kostnad för flight BKK-SYD.

Flygbolag: Air France/SAS
Kabinklass: Allt i business
Avreseort: Stockholm
Destination: Reunion
Enkelresa eller Tur&retur: Tor
Antal poäng (per person): 82500 (med amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 2018
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Januari/februari 2026
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares/SAS partnersök
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Hela resan bokad online

Flyg
ARN-CDG - Air France - A320
CDG-RUN - Air France - Boeing 777-300
//
RUN-ORY - Air France - Boeing 777-300
CDG-CPH - SAS - Airbus A320NEO
CPH-ARN - SAS - Airbus A320NEO

Hittade denna tvåveckors tur att ta med tjejen i vinter! Flygen låg ganska bra till också, övernattningarna sker på 11-12 timmars långflygen och så är det lagom långa väntetider på anslutningsflygen. Man slipper övernatta på nåt flygplanshotell.

Enda störiga är väl bytet Orly till CDG men ändå 4h25min i mellan där så känns som en petitess i sammanhanget. Så får man kolla upp Reunion lite, ska väl kunna vara lite skurar och lite rejäl storm där den här tiden om man har otur. Fuktigt och varmt, men då grönt och naturen ser häftig ut tycker jag såhär spontant. Inte så dyrt heller. Sikta på västra sidan ska man göra verkar det som! Får kolla ikväll men ska mycket till om jag ska boka av den. :)

Flygbolag: Vietnam Airlines, SAS
Avreseort: ARN
Destination: SIN
Antal poäng (per person): 112500 (1 st amex 2-1)
Skatter&avgifter (per person): 1920,-
När (avresans tidpunkt): Januari 2026
Hur hittades tillgänglighet: Online
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Fick lägga till feeder ARN-CPH-MUC på telefon
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 1

ARN-CPH: SK1429
CPH-MUC: SK661
MUC-HAN VN34
HAN-SIN VN661

Resan är för grabben som skall som utbytesstudent till Singapore under våren 2026
1763105325360.png

Flygbolag: KLM/Garuda
Destination: Sydney (men utresan stannar för närvarande i Bangkok)
Enkelresa eller Tur&retur: Två enkelresor.
Antal poäng (per person): 56250 + 82500 med 2 * 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 900 + 1166 kr
När (avresans tidpunkt): Aug/sept 2026
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Inga än, ska väl lägga på en feeder AMS-ARN på hemresan så småningom.

Behöver åka till Sydney i slutet av nästa sommar. Hade hittat en bra rutt genom att söka segment för segment hela vägen (KLM+Garuda på utresan och Garuda+Saudia på hemresan), men det funkade inte när jag ringde in och försökte boka (dock inga problem att få agenten att söka ben för ben)). Så tillbaka till ritbordet och blev smått förvånad när jag helt plötsligt hittade t/r AMS-SYD-AMS (via Indonesien). Problemet var dock att eftersom CGK-SYD bara fanns i economy nu så behövde man åka via Bali och det skulle innebära övernattning i Jakarta och sen ytterligare 5-10 timmar i Denpasar så hela utresan skulle ta 40 timmar (vilket i sig inte är fel, men inga meningsfulla stopp på vägen heller). Fanns även t/r från Frankfurt med Vietnam Airlines, men då blir det ju många poäng. Det slutade dock (för närvarande, får se om jag hittar något intressant att boka om till så att det kan bli en t/r istället) med två enkelresor då jag ändå hade tre Amex-vouchers som går ut vid årsskiftet.

Resa 1:
ARN-AMS (KLM)
AMS-BKK (KLM)

Resa 2:
SYD-CGK (Garuda)
CGK-AMS (KLM)

Kommer behöva köpa BKK-SYD separat (vilket troligtvis blir i economy). Planerar då att ta ett drygt dygn i Bangkok på mitt favorithotell och koppla av lite, så då kan jag leva med economy sista biten. Behöver förstås även ringa in och fixa feeder AMS-ARN. Kommer förstås även fortsätta hålla koll på om något dyker upp så att jag kan boka om allt till en t/r.
Total poängkostnad för detta blir 138750 (137000 om jag hade bokat som t/r till Sydney), men då tillkommer förstås dubbla bokningsavgifter och kostnad för flight BKK-SYD.

Nu har jag lagt till feeder på hemresan också så den går nu SYD-CGK-AMS-ARN.
Fick vänta 27 minuter i kö på att komma fram trots prio, men när jag väl fick svar gick det snabbt och var inga problem att fixa detta. Fick betala 164kr (15EUR) i feeder-avgift + 282 kr i ökade skatter.

Toppen