Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM/Garuda
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Sydney (men utresan stannar för närvarande i Bangkok)
Enkelresa eller Tur&retur: Två enkelresor.
Antal poäng (per person): 56250 + 82500 med 2 * 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 900 + 1166 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Aug/sept 2026
Bokad: November 2025
Hur hittades tillgänglighet: SAS.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Inga än, ska väl lägga på en feeder AMS-ARN på hemresan så småningom.
Behöver åka till Sydney i slutet av nästa sommar. Hade hittat en bra rutt genom att söka segment för segment hela vägen (KLM+Garuda på utresan och Garuda+Saudia på hemresan), men det funkade inte när jag ringde in och försökte boka (dock inga problem att få agenten att söka ben för ben)). Så tillbaka till ritbordet och blev smått förvånad när jag helt plötsligt hittade t/r AMS-SYD-AMS (via Indonesien). Problemet var dock att eftersom CGK-SYD bara fanns i economy nu så behövde man åka via Bali och det skulle innebära övernattning i Jakarta och sen ytterligare 5-10 timmar i Denpasar så hela utresan skulle ta 40 timmar (vilket i sig inte är fel, men inga meningsfulla stopp på vägen heller). Fanns även t/r från Frankfurt med Vietnam Airlines, men då blir det ju många poäng. Det slutade dock (för närvarande, får se om jag hittar något intressant att boka om till så att det kan bli en t/r istället) med två enkelresor då jag ändå hade tre Amex-vouchers som går ut vid årsskiftet.
Resa 1:
ARN-AMS (KLM)
AMS-BKK (KLM)
Resa 2:
SYD-CGK (Garuda)
CGK-AMS (KLM)
Kommer behöva köpa BKK-SYD separat (vilket troligtvis blir i economy). Planerar då att ta ett drygt dygn i Bangkok på mitt favorithotell och koppla av lite, så då kan jag leva med economy sista biten. Behöver förstås även ringa in och fixa feeder AMS-ARN. Kommer förstås även fortsätta hålla koll på om något dyker upp så att jag kan boka om allt till en t/r.
Total poängkostnad för detta blir 138750 (137000 om jag hade bokat som t/r till Sydney), men då tillkommer förstås dubbla bokningsavgifter och kostnad för flight BKK-SYD.