Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: AF/KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: SXM
Enkelresa eller Tur&retur: tor
Antal poäng (per person): 73.750 (med amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 1997 sek
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juli 2025
Bokad: Mars 2025
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida via partnersök
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja, men inte med voucher, blev felmeddelande så den fick läggas till i efterhand

Blir första besöket i Karibien för mig och kommer nog att sitta på Sunset Bar & Grill varje dag under resan :)
Lite intressant hemresa med KLM som går via Guinea, tyvärr får man ju inte räkna det som nytt land om man inte gått av och druckit en lokal öl.
Lyckades hitta något boende som ser ok ut vid Maho beach för typ 1000 kronor natten för 70 kvadrat lgh med kök.

Flighter:
ARN-CDG - Air France - A220-300 - Business
CDG-SXM - Air France - A330-200 - Business
SXM-AMS - KLM - A330-200 - Business (via Georgetown, 1,5h stopp)
AMS-ARN - KLM - B737-800 - Business
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: AF/KLM/
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: ZNZ
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 52 500 (210 000 totalt + 2 voucher, 4 personer.)
Skatter&avgifter (per person): Ca 2000 sek + 300 (ombokningsavgift 2 ggr)
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Januari 2026
Bokad: Ditresan Januari och hemresan i Mars.
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja

Bokade ditresan via SAS hemsida och ringde sedan in och bokade hemresan från NBO.
När det var dags att boka in feeder från ZNZ till NBO så blev det en del HUACA.
Till sist så tog det 5 dagar från sista ombokning till biljettering.
Familjens första resa med alla 4 personer. Dottern är ganska berest, men sonen som kommer vara 2 år fyllda då ska få följa med mig och "flygträna" i sommar.

Flighter:
GOT-CDG - Air France - EMB 190 / EMB 195 - Business
CDG-ZNZ - Air France - A350-900 - Business
ZNZ-NBO - Kenya Airways - B737-800 - (2Business & 2Ekonomi)
NBO-AMS - KLM - B787-10 - Business
AMS-GOT - KLM - EMB 195 - Business
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM / Saudia
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 93750p (187 500 + 241 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 1846 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Januari 2026
Bokad: Mars 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares / sas
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

GOT-AMS - KLM - EMBRAER EMB 190 / EMB 195 - Business
AMS-JED-BKK-JED-AMS - Saudia - Boeing 787-9 - Business
AMS-GOT - KLM - boeing 737-700 (winglets) - Business

Ingen HUACA, men engelskspråkig tjej 2.5h i telefonkö + 30min samtal bokade AMS-BKK-AMS när samtalet bröts då hon skulle sluta spela in för CC uppgifter.
Ringde igen, valde att bli uppringd, svensk kille ringde efter 1h. Fixade bokningen igen, kunde lägga till GOT-AMS och AMS-GOT direkt i bokning och dessutom slapp jag €45*2 som första agenten envisades med och 1846 kr totalt ist för 2035 kr som det hade kostat om det hade funkat att boka AMS-BKK-AMS online.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Delta / SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: SDQ
Destination: GOT
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 44250p (88 500 + 241 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 993 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): mars 2025
Bokad: Mars 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares / sas
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

SDQ - ATL Delta - Business
ATL - CPH SAS - Business
CPH - GOT SAS - Plus

Det fanns tillgänglighet SDQ - ATL och ATL - GOT men inte SDQ - GOT. Ringde in och pratade med en engelsktalande tjej som hade tydligen aldrig gjort en bokning ben för ben. Efter att be henne att börja med SDQ - ATL och sen lägga till ATL - CPH - GOT så kunde hon göra det utan problem.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Garuda
Kabinklass: Business
Avreseort: SYD
Destination: DPS
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur, non-stop båda vägar
Antal poäng (per person): 65 000p (Amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 1604 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 21 december 2025 - 3 januari 2026
Bokad: 18 mars 2025
Hur hittades tillgänglighet: SAS
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: JA
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Bali över jul och nyår. Bara att välja att vraka med Garuda i business för den som har möjlighet att flyga från Sydney.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM, Air France
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: CUN
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 65 000 (voucher)
Skatter&avgifter (per person): ~2500 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Feb 2026
Bokad: Mars 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Hittade utresa på awardfares och bokade enkelt på hemsidan. Någon vecka senare så hittade vi JFK - CPH och fick då ringa in och lägga till på befintlig bokning.
Dagen efter var den biljetterad och klar. Tänker lägga till lämplig feeder CUN - JFK när det dyker upp i framtiden.

Flighter:
CPH-AMS - KLM - Airbus A321Neo - Business
AMS - CUN - KLM - Business

JFK - CDG - Air France - Boeing 777-300ER - Business
CDG - CPH - Air France - Business
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: ICN (Seoul)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 82 500
Skatter&avgifter (per person): 1 216:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Nov
Bokad: 7:e mars
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): -

GOT-CDG: Embraer 190 (business)
CDG-ICN: Airbus A350-900 (business)

ICN-CDG: Airbus A350-900 (business)
CDG-ICN: Embraer 190 (business)

Var snabb och slog till direkt på fredagskvällen när Air France/KLM släppte en hel del Business award-platser för 2 veckor sedan. Är den senaste konfigurationen på Air France A350, och hade turen att kunna välja bulkhead, rad ett, båda mittensätena t/r. Är skyteam elite (via Eurobonus guld) = ingen kostnad. Igår berättade jag för min fru att vi ska till Seoul, och hon blev nästan lite glad.
 
Satt och klickade runt på awardfares kvällen den 6.e mars och såg hur mycket awards AF/KLM hade släppt.. Meddelade snabbt 4 andra pers om vi hade bokat CDG-BKK-CDG. Dagen därpå kollade jag lite mer och det justerades till nedan.

Har haft så mycket strul med biljettering av ombokningen. Den senaste skedde ca 10-15 minuter innan reservationen skulle bokas av. Har fortfarande inte fått biljetteringen av feedern till ARN för mig som åker hem lite tidigare med AF från BKK.

Förra året gjorde vi en liknande resa och hade inte tänkt att det skulle gå att gå till med Skyteam, så riktigt kul även om det är galet svårt att få SAS att biljettera ombokningar lika snabbt som tidigare när de var kvar i Star Alliance. Verkar som att de nya agenterna också verkat ha påverkat tiden för ombokningarna enligt en av agenterna jag talat med.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: KUL
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw, Retur från BKK
Antal poäng (per person): 93750p och 2st 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): ca 1500
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Nov
Bokad: 7:e mars, BIljetterad 14.e och 21.a mars
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): - För många

ARN-AMS: Boeing 737-800 (business)
AMS-KUL: Boeing 787-9 (business)

BKK-AMS: Boeing 777-300 (business)
AMS-ARN: Boeing 737-800 (business)

och

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM, AF och SAS
Kabinklass: Business och Economy
Avreseort: ARN
Destination: KUL
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw, Retur från BKK
Antal poäng (per person): 93750p och 1st 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): ca 1500
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Nov
Bokad: 7:e mars, feeder tillagd 7.e mars men icke biljetterad än.
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): - För många

ARN-AMS: Boeing 737-800 (Business)
AMS-KUL: Boeing 787-9 (Business)

BKK-CDG: Airbus A350-900 (business)
CDG-ARN: Airbus A320neo (Economy)
 
Verkar som att de nya agenterna också verkat ha påverkat tiden för ombokningarna enligt en av agenterna jag talat med.
Jag ringde i måndags för en ombokning av Skyteam award, strax efter 7. Fick svar snabbt men ombokningen tog minst 20 min. Även om det var en enkel sådan, samma rut, samma flyg två dagar tidigare med tillgänglighet som fanns online. Om det beror på agenten eller bristande systemstöd låter jag vara osagt men så lång tid tog en enkel ändring inte för ett år sedan.
 
Skam den som ger sig, i morse dök det upp en ny möjlighet med dagflyg. Sämre plan men slipper de långa bytena. Och frun får åka Virgin som hon hela tiden velat

Ny hemresa:
DXB - LHR Virgin Business 787
LHR - ARN SAS Business A320neo
Flygen cancelled pga dagens brand i London. Besked på flygplatsen, kontakta SAS, de ansvarar för biljetten och skall boka om. Hotellvoucher erhållen.

SAS bokade snabbt med automatik om till hemresa LHR - ARN 23 mars,

Ringer SAS, får tala med en engelskspråkig som meddelar att de inte kan boka om resten innan Virginflighten syns som cancelled i deras system. Ringer igen, samma svar från en annan engelskspråkig.

Sen kommer oväntat ett mail från Virgin Atlantic som har bokat om hemresan till DXB - AMS - LHR men först den 24 mars. Första benet med Emirates och andra med KLM. Besked i Mail att man skall boka hotell själv och att de ersätter skäliga kostnader.

Har nu spenderat några timmar för att få SAS att ändra till 24 mars men inte helt lätt med dessa engelskspråkiga agenter. Nu har jag bokning med SAS flyg både den 23 och 24 mars. Även KLM flighten syns på biljetten som kommit på mailen. Däremot är inte Emiratesflighten med.

Vad jag förstår är biljetterna som Virgin bokat revenue. Får ringa SAS igen i morgon för att säkerställa att allt är som det skall vara.
 
Toppen