Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Vietnam Airlines, Garuda
Kabinklass: business
Avreseort: PQC, tillbaka till SGN
Destination: SYD
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 130000 med Amex voucher
Skatter&avgifter (per person): 2000 kr
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): februari
Bokad: januari

Miljonen sätts i arbete med en gång. Bokade CGK-SYD t/r online, ringde in och la till flygen från och till Vietnam. Valde att betala 65000 poäng extra för VN för att slippa separata flyg till Jakarta.

Visa bifogad bild 162030
Eftersom jag redan hade blandat in Vietnam Airlines och betalat 2 x poäng så passade jag på att byta rutt, från Garuda CGK-SYD t/r till SGN-MEL / SYD-CGK. Blev extra bra nu när jag såg att Garuda bytt från B777 till A330, från 1-2-1 till 2-2-2 seating i business. Fick lägga på SGN-PQC på slutet för att det inte ska bli double open jaw. Den duktiga agenten fatttade att jag hoppar av i SGN :cool:
Känns bra att sitta på Phu Quoc och få till en jobbresa till MEL och SYD på exakta datum som behövdes.

map (3).gif

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Delta
Kabinklass: Eco
Avreseort: CUN
Destination: DTW
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 15000p
Skatter&avgifter (per person): 1312 SEK
Antal resenärer: 4 + 1 infant
När (avresans tidpunkt): Februari 2025
Bokad: Februari 2025
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0st, bokade online

Från början hade jag bokat billiga biljetter med Flair Airlines (F8), kanadensiskt LCC till CUN från YXU. Då det var kraftig dimma i måndags och YXU saknar ILS blev inkommande flight omdirigerad till YYZ och vårt plan till CUN blev inställt. Inställt flyg med LCC i Kanada var en total shitshow (även incheck var shitshow trodde Ryan/Wizz hade hårda bagageregler men här skulle ALLA väskor ner i metall-lådorna för att se att de hade rätt mått och sedan vägas - såhär i efterhand så förstår jag varför de skriver att man ska vara på plats 3h innan avgång). Ombokad till måndagen efter.. dvs T&R samma dag, inte mycket till semester. Groundstaff var helt ointresserade att hjälpa till och hänvisade alla till att invänta mail från Flair eller ringa kundtjänst. Om man tycker SAS kundtjänst är dålig var det här mångt mycket värre - totalt goddag yxskaft varje gång trots flera HUACA. Valde att avboka allt och begära refund. För att inte hela semestern och poängbokingen på Hilton Cancun skulle gå upp i rök började jag söka efter alternativ. Efter en snabb ESTA ansökan för Doctor-X Jr som gick igenom inom 1h, öppnades betydligt fler alternativ. Slutade med revenue enkelbiljetter DTW-CUN morgonen efter för $1600 (ändå helt ok för 4 vuxna + 1 infant) och sedan på poäng CUN-DTW en vecka senare. (T&R cash för alla 4 + 1 infant var $4300, så blev en ganska ok utväxling). Synd att det fortfarande inte går att boka partner bonusbiljetter hos SAS mer än 4 dagar innan avgång då det fanns tillgänglighet hos KLM/AF och Delta på den flighten som bokades för cash.

Det är sådana här tillfällen som det känns extra bra att sitta på en del poäng och kunna rädda upp en tråkig situation utan att det kostar skjortan.

Bokade Hilton Garden In Cancun Airport ($165/rum) den extra natten då det blev tis-tis istället för mån-mån då jag inte kunde motivera $2000 för en extra natt på Hilton Cancun ($1000/rum) och det inte fanns rum för poäng. Tänker försöka med sen utcheckning och hänga kvar på resorten så länge det går och sedan ta vår förbokade transport till flygplatsen sen eftermiddag.

Nu är vi här och alla är nöjda och glada :cool:

Last edited:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France
Kabinklass: Business
Avreseort: Johannesburg (JNB)
Destination: Göteborg (GOT)
Antal poäng (per person): 49500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 945 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2025
Bokad: 23/1 2025
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):

Blev glad när jag hittade två bonusplatser hem till Göteborg efter Kapstaden maraton. Tyvärr visade sig nedresan var klurigare att få till men hittade i alla fall två platser i economy med Kenya Airways som också bjuder på sju timmar ombord en Embraer 190 med tekniskt stopp i Victoria Falls!

Flygbolag: SAS
Avreseort: CPH
Destination: SFO
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 42 000 (FlyPremium)
Skatter&avgifter (per person): 976 SEK
När (avresans tidpunkt): Mars-2025
Bokad: Februari-2025
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): N/A

CPH-SFO | SAS Biz
SFO-CPH | SAS Biz

Långhelg i San Francisco för 42 000 poäng i biz, tack vare 30% rabatt-kampanj + FlyPremium. Nice!

Flygbolag: Virgin Atlantic
Avreseort: Johannesburg
Destination: London
Antal poäng (per person): 99000
Skatter&avgifter (per person): 791 nok
När (avresans tidpunkt): Juni 2025
Bokad: Fen 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares/sas.se

JNB - LHR Virgin 789, kommer nog lägga till feeder flight senare.

Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business dit, Plus hem
Avreseort: ARN
Destination: NYC
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 45 000 (med en 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 919 SEK
När (avresans tidpunkt): Juni 2025
Bokad: Februari 2025
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): N/A

Till EWR och hem från JFK så vi kan bo på TWA Hotel igen! :)

Flygbolag: SAS, AF, Saudia, KLM
Kabinklass: Business, Eco
Avreseort: ARN
Destination: DXB
Enkelresa eller Tur&retur: Tor
Antal poäng (per person): 52500p
Skatter&avgifter (per person): Ca 4000kr per person tror jag, har inte full koll på det men tror det var dyrt att passera CDG.
När (avresans tidpunkt): Mars 2025
Bokad: Dit jan 25 och hem feb 25
Hur hittades tillgänglighet: sas.se + Awardfares
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 3st för att få till feeder flight DXB-RUH

ARN - CPH SAS Plus A320neo (Feeder flight)
CPH - CDG SAS Plus Embraer 195
CDG- DXB AF Business Boeing 777-300 ER

DXB - RUH Saudia Ekonomi A320 (Feeder flight)
RUH - AMS med stopp i DMM KLM Business A330-200
AMS - ARN KLM Business A321neo

Fått ihop en veckoresa till Dubai i mars men fick boka i flera steg.

Först hittades resan CPH-CDG-DXB. Fick sen lägga till feeder flight ARN-CPH. Inga problem med det.

Hoppades kunna boka business med Saudia hem men finns bara 1 businessplats på deras flighter. Härom dagen dök hemresa med KLM RUH-DMM-AMS-ARN upp så den tog jag även om den känns osmidig med ett timmes långt stopp i Dammam.

La sen till feeder flight DXB-RUH vilket krävde några samtal för att få till det. Kanske budar på uppgradering där, lägsta bud är 394 USD per person just nu. Ordinare pris för business samma Saudia flyg är 16 528kr per person enl Google flights. Budnivån trots allt inte mycket högre än vad billigaste businessplats med bolaget flynas kostar enl Google flights.

Flygbolag: Garuda
Avreseort: Denpasar, Bali
Destination: Tokyo Haneda
Antal poäng (per person): 27000 (inkl Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 700 kr
När (avresans tidpunkt): mars 2025
Bokad: februari 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares och SAS
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): -

Flighter:
DPS-CGK - Garuda - B737 - Business
CGK-HND - Garuda - A330-300 - Business (tyvärr intra-Asien C, med 2-2-2 angle flat config).

Har en sista Star Alliance-award bokad i mars som är open jaw ARN-VIE-BKK//NRT-ZRH-ARN så behöver ta mig mellan Bangkok och Tokyo på något sätt. Har inte varit riktigt säker på vilken rutt jag skulle åka och funderade länge på att åka via Beijing och ta ett par dagar där (liten chans att jag bokar av denna och kör Kina ändå), men nu lutar det åt att jag tar några dagar på Bali istället där jag aldrig varit. Bangkok till Denpasar blir Air Asia.

Flygbolag: Garuda, KLM
Avreseort: ICN
Destination: KUL
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 45000 (inkl Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 739+450 kr
När (avresans tidpunkt): Jan 2026
Bokad: februari 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares och SAS
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): -

Min först SkyTeam bokning. Bokade först ICN-KUL T/R via hemssidan men ändrade sedan via telefon till en open-jaw så att hemresan sker till HND istället.

ICN-CGK - Garuda Business - A330-300
CGK-KUL - KLM Business - B787-9
//
KUL-CGK - KLM Business - B787-9
CGK-HND - Garuda Business - B777-300ER

Sittplatserna kunde jag välja via KLM appen men bara på utresan och enbart KL flighterna. För hemresan kunde jag välja plats på KL flighten men enbart mot betalning av 338 SEK. Troligen har mitt frequent flyer number inte kommit rätt hos KLM. På Taroms hemsida kunde jag enkelt välja alla platserna utom KLM’s returlight, där inga sittplatser visas.

Toppen