Eurobonus:
Flygbolag:Austian/Swiss
Kabinklass:Business + Economy
Avreseort: Barcelona
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 165000 (fast med 241 så blir det ju hälften)
Skatter&avgifter (per person): Vet ej, har inte biljetterats än
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): mitten juli 23
Bokad: 15 juni 23
Hur hittades tillgänglighet: Sökning på SAS samt telefon
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0
Flighter:
BCN-VIE - Austrian - A321 - Business
VIE-NRT - Austrian - B772 - Economy
NRT-ZRH - Swiss - B77W - Business
ZRH-FRA - Swiss - - Business
FRA-VIE - Austrian - A320 - Business
VIE-BCN - Austrian - A321 - Business
Inte helt nöjd med resan då ett långt leg är i ekonomi, kunde dock inte se någon utresa från Europa till Japan alls via SAS hemsida men agenten kunde hitta denna så nu kommer vi iväg i alla fall.
Har en del bevakningar på Expertflyer och hoppas att det dyker upp något i business, helst OS eller LX på vägen ut då vi inte har många dagar i TYO så vill helst ha någorlunda direkt, LH F ser omöjligt ut med F1. Bevakar även BR, LH och NH, att flyga via BKK eller TPE är nog en lång omväg denna gång men är riktigt sugen på att prova BR och det är ju alltid bättre än economy ändå!
Plötsligt så plingade det till på telefonen, ExpertFlyer.com - Flight Alert Notification.
Så efter ett rätt så långt samtal med SAS (1h) så blir det nu följande rutt:
BCN-ZRH - Swiss - A320 - Business
ZRH-BKK - Thai - B777-300ER - Business
BKK-NRT - ANA - B787-10 - Business
NRT-VIE - Austrian - B777-200 - Business
VIE-BCN - Austrian - A320 - Business
Hade helst haft en direkt resa från Europa till Tokyo för att maxa tiden där men business slår ju alltid ekonomi kom jag fram till och resesällskapet var förstående, hon vet att för mig så är resan en del av upplevelsen
Skatter blev totalt 935 kr per person plus sedvanliga boknings- och ombokningsavgiter.
1 HUACA för den första personen jag pratade med kunde inte se några segment på min bokning så avslutade samtalet illa kvickt.
Fortsätter att bevaka direktflyg från Europa till Tokyo men det ser fullt ut, eventuellt kanske att LH släpper platser via München men räknar inte med det.