rundaqvisten
Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Göteborg
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 50 000 + Amex voucher
Skatter&avgifter (per person): 675 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Okt 2023
Bokad: 16/6
Hur hittades tillgänglighet: Awardhacks
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja (tillslut, mer om det nedan..)
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0
Väldigt straight forward bonusresa som ändå blev krånglig att boka pga tekniska problem hos SAS.
Första bokningsförsöket på hemsidan gick bra ända till det var dags att betala. Varken poäng eller voucher drogs och redirect till betalsidan gav bara felsvar.
Min bokning hade dock skapats i systemet och bonusplatserna var borta, så jag ringde SAS support och blev snabbt kopplad till en ”Eurobonus-expert” som bara tog bort bokningen (bonusplatserna gick tillbaka) och bad mig försöka igen.
Andra bokningsförsöket resulterade i samma fel, varpå jag ringde SAS igen. Denna gång gick det massa onödig tid när first line support försökte lösa ärendet själv. Efter ett långt samtal där hen tillslut försökte hjälpa mig skapa bokningen (men platserna var inte tillgängliga eftersom hen inte lyckats ta bort den existerande bokningen) blev jag återigen kopplad till Eurobonus.
Efter ytterligare tid visade det sig att även de påverkades av störningarna på hemsidan och jag blev ombedd att vänta och försöka boka igen senare.
Efter lite nervös väntan (över att platserna riskerade försvinna) gick jag efter nån timme in på hemsidan igen och lyckades genomföra bokningen.
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Göteborg
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 50 000 + Amex voucher
Skatter&avgifter (per person): 675 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Okt 2023
Bokad: 16/6
Hur hittades tillgänglighet: Awardhacks
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja (tillslut, mer om det nedan..)
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0
Väldigt straight forward bonusresa som ändå blev krånglig att boka pga tekniska problem hos SAS.
Första bokningsförsöket på hemsidan gick bra ända till det var dags att betala. Varken poäng eller voucher drogs och redirect till betalsidan gav bara felsvar.
Min bokning hade dock skapats i systemet och bonusplatserna var borta, så jag ringde SAS support och blev snabbt kopplad till en ”Eurobonus-expert” som bara tog bort bokningen (bonusplatserna gick tillbaka) och bad mig försöka igen.
Andra bokningsförsöket resulterade i samma fel, varpå jag ringde SAS igen. Denna gång gick det massa onödig tid när first line support försökte lösa ärendet själv. Efter ett långt samtal där hen tillslut försökte hjälpa mig skapa bokningen (men platserna var inte tillgängliga eftersom hen inte lyckats ta bort den existerande bokningen) blev jag återigen kopplad till Eurobonus.
Efter ytterligare tid visade det sig att även de påverkades av störningarna på hemsidan och jag blev ombedd att vänta och försöka boka igen senare.
Efter lite nervös väntan (över att platserna riskerade försvinna) gick jag efter nån timme in på hemsidan igen och lyckades genomföra bokningen.