Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är bara min iakttagelse, vill du inte joxa med den så kan du behålla dina bokningar. :)

Come to think of it, 2000 poäng är ändå 2000 poäng. Jag ringer dom.

Edit: Agenten tyckte inte det var värt att riskera något genom att boka av och boka om eftersom han trodde det var tveksamt att bonusplatsen skulle komma tillbaka på Aegean-flighten då planet var relativt fullbokat.

Skatter hamnade hsh på 426:- och bränsletillägget på 370:-, totalt: 796 SEK.

Last edited:
Behövde ta mig till Aten på nåt sätt för att se AIK mot Panathinaikos i tredje omgången av Europa League-kvalet den 28 juli. Utan att punga ut med 3-4000:- för vettiga flyg med bra avgångstider. SAS hade enbart bonusresor på vägen dit och inga Star Alliance-platser fanns tillgängliga i economy förrän idag när jag kikade in på United.com igen och fann en med Aegean till Köpenhamn och sen SAS sista biten till ARN.

Lite saftigt att lägga totalt 42.000 poäng för en sån här kort Europa-tripp, men jag tar hellre det än att betala lika mycket cash som en NYC-resa kostar. Plus att jag nu har möjligheten att boka av resan ifall mitt lag skulle göra bort sig mot FC Europa i Gibraltar nu på torsdag.

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Economy
Avreseort: ARN
Destination: ATH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 18.000
Skatter&avgifter (per person): 157 SEK
När: Juli 2016
Bokad: Juli 2016

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Aegean / SAS
Kabinklass: Economy
Avreseort: ATH
Destination: ARN
Antal poäng (per person): 24.000
Skatter&avgifter (per person): 796 SEK
När: Juli 2016

Visa bifogad bild 54443

Visa bifogad bild 54444

Dessa två bonusresor är nu avbokade. Imorse hade priset för Aegeans direktflyg gått ner till 2640:- så det var ett hyfsat enkelt val. Priset hittades via Ticket så jag har lite svårt att se vilken bokningsklass det är. Nån som har koll på hur mycket EB-poäng ARN-ATH-ARN med Aegean brukar ge?

EDIT: Nu hittade jag. Det är J. Som ska ge 100% till EB. Alltså ca 3000 poäng. Great success.

Last edited:
Dessa två bonusresor är nu avbokade. Imorse hade priset för Aegeans direktflyg gått ner till 2640:- så det var ett hyfsat enkelt val. Priset hittades via Ticket så jag har lite svårt att se vilken bokningsklass det är. Nån som har koll på hur mycket EB-poäng ARN-ATH-ARN med Aegean brukar ge?

EDIT: Nu hittade jag. Det är J. Som ska ge 100% till EB. Alltså ca 3000 poäng. Great success.
Stämmer

Flygbolag: SAS, Lufthansa, Thai, ANA
Kabinklass: Business och First Class
Avreseort: Ronneby
Destination: Bangkok
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3 326 kr
När: November 2016

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

RNB-ARN: SAS Plus
ARN-FRA: Lufthansa C
FRA-HND: ANA F
HND-BKK: Thai F

BKK-HND: Thai C
HND-FRA: ANA F
FRA-CPH: SAS

Min första First resa! :)
Just nu är det ANA First från Frankfurt till Tokyo men detta hoppas jag kunna byta till Lufthansa First i och med FCT (som är ett av målen med resan). Tyvärr så fanns det bara Thai Business från Bangkok till Tokyo vid en tid som passade. Går ett Thai First på dagen men då landar man 22:30 och flyget till Frankfurt går 11:45. De har väl inte sov-möjligheter i loungen på Haneda? Som det ser ut nu landar jag 06:55.
Man kan inte sova i loungen men hotel Royal Park ligger i terminalen och är av bra klass och inte alltför dyrt. De har även en schysst restaurang och en bra bartender där man kan fördriva lite tid:) Jag bodde där en natt på väg hem från en resa i F till Asien (Kuala Lumpur) nyligen.

• Gilla
Reactions: Gus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: 2 Business och 2 Plus
Avreseort: Stockholm
Destination: Hong kong
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 75 000 (2-4-1) (1 vuxen 1 barn), 60 000 (2-4-1) (1 vuxen 1 barn)
Skatter&avgifter (per person): 541 och 540kr
När: februari 2017

Äntligen så lyckades jag slå två flugor i en smäll, gör nått med mina FB miles och flyga från Lindköping.
Övernattnign på AMS och sen vidare till Bilind för Eurobonus Diamod eventet.
Håller på att bygga ihop en lite resa med äldre dottern, som tydligen skulle innehålla "lyxhotell" och nöjespark men helst dessutom flyguppvisning... :)

Bonusprogram: Flying blue
Flygbolag: KLM
Kabinklass: Ekomomi
Avreseort: Lindköping
Destination: Billund
Antal poäng (per person): 11500p per person ( 1 vuxen och ett barn)
Skatter&avgifter (per person):51€
När: Augusti 2016

Last edited:
Finns lite trevlig öl i Loungen i Linköping nu för tiden, men annars inte så "hett" :)

Äntligen så lyckades jag slå två flugor i en smäll, gör nått med mina FB miles och flyga från Lindköping.
Övernattnign på AMS och sen vidare till Bilind för Eurobonus Diamod eventet.
Håller på att bygga ihop en lite resa med äldre dottern, som tydligen skulle innehålla "lyxhotell" och nöjespark men helst dessutom flyguppvisning... :)

Bonusprogram: Flying blue
Flygbolag: KLM
Kabinklass: Ekomomi
Avreseort: Lindköping
Destination: Billund
Antal poäng (per person): 11500p per person ( 1 vuxen och ett barn)
Skatter&avgifter (per person):51€
När: Augusti 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen