Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Då har jag fixat så min flickvän hänger med mig till USA på min nästa affärsresa till New York och Boston. Det blir extra spännande då både @vega och @sembl befinner sig i New York samma helg som vi är där, samt min bästa kompis som bor i Lund är där samtidigt med fru + 4 barn ;) Tala om fullträff med extra allt: LX F, jobb, vänner och New York som man aldrig kan få nog av...

Utresan blir såhär för henne:

Bonusprogram: Miles and More
Flygbolag: Swiss
Kabinklass: Affärsklass och Förstaklass
Avreseort: Stockholm
Destination: New York-JFK
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 85 000
Skatter&avgifter (per person): CHF 208,90 som är väl i runt 1 750kr
När: juli 2016
Bokad: juli 2016

Hemresan såhär:

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: United och SAS
Kabinklass: Domestic First, SAS Business, SAS Plus
Avreseort: Newark (EWR)
Destination: Bergen (BGO)
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 33 000 (50% Amex)
Skatter&avgifter (per person): 196kr (löjligt)
När: juli 2016
Bokad: augusti 2016

Det var till min stora överraskning Swiss First Kundtjänst i Schweiz som direkt bokade resan. Tala om smärtfri upplevelse. Det var klart på under 5min, dom låste bara upp en plats till henne eftersom jag satt med min köpta F.

Tallinn fixade resa 2 på 5min. Löjligt bra värde. 33 000 EB är två hyfsade månader med utlägg. Nu har jag 2 vouchers kvar till nästa år.. #detgårbranu

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Newyorker86

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: United
Kabinklass: business
Avreseort: new york
Destination: SAN juan/Washington
Enkelresa eller Tur&retur: open jaw
Antal poäng (per person): 75000 (amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1672kr (836kr)
När: dec/jan 2016/2017
Bokad: juli 2016

Första bonusresan bokad. Tack bc! Ni är ovärdeliga. Ingen extravagant resa men passar på med en minisemester på en jobbresa.



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Ska även säga att skatter för infant uppgick till 48:- per segment. Överkomligt :)
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, Thai, ANA
Kabinklass: Business och First Class
Avreseort: Ronneby
Destination: Bangkok
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3 326 kr
När: November 2016
Bokad: Juli 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

RNB-ARN: SAS Plus
ARN-FRA: Lufthansa C
FRA-HND: ANA F
HND-BKK: Thai F

BKK-HND: Thai C
HND-FRA: ANA F
FRA-CPH: SAS

Min första First resa! :)
Just nu är det ANA First från Frankfurt till Tokyo men detta hoppas jag kunna byta till Lufthansa First i och med FCT (som är ett av målen med resan). Tyvärr så fanns det bara Thai Business från Bangkok till Tokyo vid en tid som passade. Går ett Thai First på dagen men då landar man 22:30 och flyget till Frankfurt går 11:45. De har väl inte sov-möjligheter i loungen på Haneda? Som det ser ut nu landar jag 06:55.
 

HenrikAmby

Medlem
Så blev den sidste del af sommerferien booket.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Thai
Kabinklass: First / Business (men F seat)
Avreseort: Tokyo, NRT
Destination: SIN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 45000
Skatter&avgifter (per person): 472 DKK
När: August 2016
Bokad: Juli 2016

map


Den fulde tur ender således:
map


Og når at flyve følgende:

SK Plus - ATR72
SK Plus - A320
QR Business - B787
QR Business - B777
QR Business - A350
SQ Business - A330
NH First - B777
TG First - A380
TG Business - B747 (men har sæde 2E, så bør være det gamle First seat)

Det skal nok blive en fin tur :)
 

JacobG

Medlem
Så blev det dags för mig att boka min första 2-4-1-resa. Destinationen må tyckas vara fantasilös och det blev "bara" Business med SAS denna gång, men det kommer med stor sannolikhet fler 2-4-1 vouchers :)

Är relativt ny här på forumet, så jag vill passa på att tacka för alla värdefulla tips. Speciellt de gällande AMEX och bonusbokningar, utan er hade denna resa troligtvis aldrig blivit av.

Då vi kommer att ta med vår son (som kommer att vara drygt 10 mån vid avresa) bokade jag via Kate i Tallin, istället för direkt via SAS hemsida. Det var inga problem alls att lägga till honom till bokningen och det kostade enbart 141 SEK i skatter. Har förstått att det även ska vara möjligt ringa till SAS och lägga till i efterhand, men det kändes smidigt att få det gjort på en gång.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 50 000 (med AMEX 2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 382 SEK (+141 SEK för infant)
När: april 2017
Bokad: juli 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Vaniljvodka

Medlem
Behövde ta mig till Aten på nåt sätt för att se AIK mot Panathinaikos i tredje omgången av Europa League-kvalet den 28 juli. Utan att punga ut med 3-4000:- för vettiga flyg med bra avgångstider. SAS hade enbart bonusresor på vägen dit och inga Star Alliance-platser fanns tillgängliga i economy förrän idag när jag kikade in på United.com igen och fann en med Aegean till Köpenhamn och sen SAS sista biten till ARN.

Lite saftigt att lägga totalt 42.000 poäng för en sån här kort Europa-tripp, men jag tar hellre det än att betala lika mycket cash som en NYC-resa kostar. Plus att jag nu har möjligheten att boka av resan ifall mitt lag skulle göra bort sig mot FC Europa i Gibraltar nu på torsdag.

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Economy
Avreseort: ARN
Destination: ATH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 18.000
Skatter&avgifter (per person): 157 SEK
När: Juli 2016
Bokad: Juli 2016

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Aegean / SAS
Kabinklass: Economy
Avreseort: ATH
Destination: ARN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 24.000
Skatter&avgifter (per person): 796 SEK
När: Juli 2016
Bokad: Juli 2016

Skärmavbild 2016-07-19 kl. 09.46.15.png


Skärmavbild 2016-07-19 kl. 09.46.41.png
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Behövde ta mig till Aten på nåt sätt för att se AIK mot Panathinaikos i tredje omgången av Europa League-kvalet den 28 juli. Utan att punga ut med 3-4000:- för vettiga flyg med bra avgångstider. SAS hade enbart bonusresor på vägen dit och inga Star Alliance-platser fanns tillgängliga i economy förrän idag när jag kikade in på United.com igen och fann en med Aegean till Köpenhamn och sen SAS sista biten till ARN.

Lite saftigt att lägga totalt 42.000 poäng för en sån här kort Europa-tripp, men jag tar hellre det än att betala lika mycket cash som en NYC-resa kostar. Plus att jag nu har möjligheten att boka av resan ifall mitt lag skulle göra bort sig mot FC Europa i Gibraltar nu på torsdag.

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Economy
Avreseort: ARN
Destination: ATH
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 18.000
Skatter&avgifter (per person): 157 SEK
När: Juli 2016
Bokad: Juli 2016

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Aegean / SAS
Kabinklass: Economy
Avreseort: ATH
Destination: ARN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 24.000
Skatter&avgifter (per person): XXX SEK (belopp ej uträknat än)
När: Juli 2016
Bokad: Juli 2016

Visa bifogad bild 54443

Visa bifogad bild 54444
Hade det inte varit billigare att ändra första bokningen till Star Alliance Award T/R i Economy class?
Det kostar 40.000 EuroBonus poäng T/R i Economy class för resa inom Europa. Du betalade totalt 42.000 poäng.

SAS points charts - SAS
 

Vaniljvodka

Medlem
Hade det inte varit billigare att ändra första bokningen till Star Alliance Award T/R i Economy class?
Det kostar 40.000 EuroBonus poäng T/R i Economy class för resa inom Europa. Du betalade totalt 42.000 poäng.

SAS points charts - SAS

Hade redan bokat enkelresan ner hos SAS eftersom jag inte ville att den skulle försvinna så jag tänkte inte så långt när platsen på hemvägen dök upp. När jag söker på United så finns ju platser kvar på samma SAS-flyg ner, men då kostar det väl dels 150kr och sen kanske skatterna blir dyrare också? Kan egentligen leva med att det är 2000 poäng dyrare.
 

Dr. Miles

Expert
men då kostar det väl dels 150kr och sen kanske skatterna blir dyrare också?
Varför ska de göra det? Skattera ska vara samma. Bränsletillägget som skiljer.
Du behöver inte betala bränsletillägget på SAS flygningar så enda som tillkommer är 150 SEK och bränsletillägget på Aegean Airlines flight.
 

Vaniljvodka

Medlem
Varför ska de göra det? Skattera ska vara samma. Bränsletillägget som skiljer.
Du behöver inte betala bränsletillägget på SAS flygningar så enda som tillkommer är 150 SEK och bränsletillägget på Aegean Airlines flight.

OK. Med "skatterna" menade jag allt som kostar pengar. Ska separera dessa framöver.
Men då kanske jag ringer och bokar om då. Tack för input.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen