Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snyggt jobbat @Budgetresenär! Du har valt den bättre av ANAs NRT-SIN/SIN-NRT-rutter. På utvägen är det full måltidsservering men det är det inte på hemvägen.
Min tanke var att förstaklassegmenten skulle utgå ifrån flygbolagens hemmabaser eftersom jag antar att de kan själva välja catering då (och kan därmed visa sig från sin bästa sida) och jag får access till deras egna förstaklasslounger.

Min tanke var att förstaklassegmenten skulle utgå ifrån flygbolagens hemmabaser eftersom jag antar att de kan själva välja catering då (och kan därmed visa sig från sin bästa sida) och jag får access till deras egna förstaklasslounger.
Glöm inte Singapore Airlines Book The Cook.
(Jag vet dock inte om det är tillgänglig för kort flygning som Singapore - Jakarta)

Singapore Airlines - Book the Cook | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
https://www.singaporeair.com/en_UK/sg/flying-withus/dining/book-the-cook/suites-fc-menu-singapore/

Om du vill prova Korean Royal Cuisine på Asiana Airlines flight i First class, behöver du också att förbeställa den.
First Class < In-flight meal/beverage < In-Flight < Information & Service < Home

I Singapore för du inte bara access till SQs förstaklasslounge utan även till Private Room. En lounge i loungen enbart för SQ F.

En underbar känsla att bli eskorterad genom den vanliga F-loungen in i det allra heligaste.

Testa burgaren med Foie Gras, en delikatess! :p

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Singapore Airlines, Asiana, SAS
Kabinklass: Business och förstaklass
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 95000 (2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 5574 SEK
När: maj 2016
Bokad: april 2016

Dag 1 CPH - FRA 06:20 - 07:50 Lufthansa 833 Businessklass
Dag 1 FRA - MUC 12:15 - 13:10 Lufthansa 104 Businessklass
Dag 1 MUC - HND 16:00 - 10:35 Lufthansa 714 Förstaklass
Dag 2 NRT - SIN 18:05 - 00:15 ANA 801 Förstaklass
Dag 5 SIN - CGK 15:15 - 16:00 Singapore Airlines 960 Förstaklass
Dag 5 CGK - ICN 23:45 - 08:55 Asiana 762 Businessklass
Dag 6 ICN - FRA 12:30 - 17:00 Asiana 541 Förstaklass
Dag 6 FRA - CPH 20:25 - 21:45 SAS 1636 SAS Plus

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ett stort tack till alla som har hjälpt mig göra den här drömresan till verklighet!
Den här sparas inför framtiden!

Kan tillägga en sak angående bokningen ( Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 38 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor ), inga segment har ändrats, alla 8 segmenten fanns tillgängliga vid bokningstillfället. Eventuellt kommer jag att optimera resan lite innan avfärd. Det känns inte optimalt att sitta nästan 8 timmar på Jakartas flygplats så en flight senare på dagen med Singapore Airlines vore önskvärt. Jag skulle också vilja flyga till Tokyo ifrån Frankfurt istället för då kan jag flyga till Munchen kvällen innan istället utan att riskera missa en eventuell apron bilhämtning och så slipper jag gå upp så okristligt tidigt.

Glöm inte Singapore Airlines Book The Cook.
(Jag vet dock inte om det är tillgänglig för kort flygning som Singapore - Jakarta)

Singapore Airlines - Book the Cook | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
https://www.singaporeair.com/en_UK/sg/flying-withus/dining/book-the-cook/suites-fc-menu-singapore/

Om du vill prova Korean Royal Cuisine på Asiana Airlines flight i First class, behöver du också att förbeställa den.
First Class < In-flight meal/beverage < In-Flight < Information & Service < Home

Det går alldeles utmärkt även för SIN-CGK.
Dock går det endast om avreseort är SIN.
Jag skickade ett mail till SIAs CPH team och de hjälpte mig med Book The Cook beställning.
CPH_Reservations@singaporeair.com.sg

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Singapore Airlines, Asiana, SAS
Kabinklass: Business och förstaklass
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 95000 (2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 5574 SEK
När: maj 2016
Bokad: april 2016

Dag 1 CPH - FRA 06:20 - 07:50 Lufthansa 833 Businessklass
Dag 1 FRA - MUC 12:15 - 13:10 Lufthansa 104 Businessklass
Dag 1 MUC - HND 16:00 - 10:35 Lufthansa 714 Förstaklass
Dag 2 NRT - SIN 18:05 - 00:15 ANA 801 Förstaklass
Dag 5 SIN - CGK 15:15 - 16:00 Singapore Airlines 960 Förstaklass
Dag 5 CGK - ICN 23:45 - 08:55 Asiana 762 Businessklass
Dag 6 ICN - FRA 12:30 - 17:00 Asiana 541 Förstaklass
Dag 6 FRA - CPH 20:25 - 21:45 SAS 1636 SAS Plus

Ett stort tack till alla som har hjälpt mig göra den här drömresan till verklighet!

Riktigt grym bokning!
Men jag hade föredragit ett senare flyg från Singapore till Jakarta. The Private Room i Singapore är mycket bättre än de 2 lounger i Jakarta du kommer ha att välja på.
Välj Premier Lounge i Jakarta för den är ok men Puri Indah loungen är inte bra.
Transfer i Jakarta bör gå smidigt.
Jag har själv inte gjort transfer där men den finns en rulltrappa upp till avgångshallen innan man kommer till immigrationen.

Kul att du får med FCT i Frankfurt och åker vidare till München efter det.:)

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa och United
Kabinklass: Lufthansa Business, Lufthansa First, United First och United Global First
Avreseort: ARN
Destination: SFO
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur
Antal poäng (per person): 75 000 (2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 4794 kr
När: Maj 2016
Bokad: April 2016

Lyckades knipa en åtråvärd plats i First på sträckan MUC-SFO. Samtidigt blir det dryga 3 timmar i FRA (FCT) på förmiddagen innan det är dags att bege sig till MUC där jag hoppas kunna testa nya FCL i 2-3 timmar. Då hemresan är > 14 dagar efter utresan får ändå First i United (ORD-FRA) anses vara ok.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen