F
Jag har för mig att det är krav på att åka vidare i C på en 2-klass kabin eller så är det bara spa-lounge det gällde på.Och visst borde man ha tillgång till First-loungen på BKK vid ankomst även om vi reser vidare i ekonomi?
Jag har för mig att det är krav på att åka vidare i C på en 2-klass kabin eller så är det bara spa-lounge det gällde på.
Ja, eftersom YYZ har pre-clearance så räknas YYZ-ORD som en domestic US flight.Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air Canada, SAS
Kabinklass: CPH-YYZ Air Canada B787 Business, YYZ-ORD Air Canada eco, ORD-CPH SAS Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination:Toronto
Enkelresa eller Tur&retur: T/&R
Antal poäng (per person): 110000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2077 kr
När: Maj 2016
Bokad: September 2015
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Siktar på att boka om hemresan, främst för att undvika byte i USA.
Antar att man behöver ESTA och att man behöver gå genom Immigration om man flyger Toronto - Köpenhamn via Chicago??
Ja, eftersom YYZ har pre-clearance så räknas YYZ-ORD som en domestic US flight.
Vet inte riktigt hur det ser ut på T5 där SAS avgår från. Hade du flugit Lufthansa från T1 hade det varit som du säger men på T5 kanske det fungerar annorlunda?Aha, men då antar jag att man går igenom Immigration i Toronto, och väl i Chicago är det bara att leta upp SAS-gaten? Trodde man skulle behöva stå i kö i Chicago för att komma igenom Immigration där..