Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet ej, här är breakdown av avgifterna.

CPH-FRA-HND r/t
upload_2015-9-22_21-6-21.png


FRA-HND r/t
upload_2015-9-22_21-7-36.png
 

Attachments

  • upload_2015-9-22_21-6-53.png
    upload_2015-9-22_21-6-53.png
    25,2 KB · Visningar: 270
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, Asiana, SAS
Kabinklass: ARN-MUC LH Business, MUC-BKK TG First, BKK-RGN TG Ekonomi, RGN-ICN OZ Business, ICN-FRA OZ First, FRA-ARN SK Plus
Avreseort:Stockholm
Destination:Yangon
Enkelresa eller Tur&retur: T/&R
Antal poäng (per person): 95000 (Amex 2-4-1, vi är två personer)
Skatter&avgifter (per person): 5151 kr
När:Februari 2016
Bokad:September 2015

En liten omväg med nattflygning i österled för att få testa Asiana First på hemvägen. Återstår nu bara att hitta platser jämte varandra i TG F. Förslag på optimering för att eventuellt kunna testa LH F om platser dyker upp med kort varsel mottages tacksamt. Kanske se om det dyker upp FRA-ICN när det närmar sig? Asiana har två flighter per vecka till RGN. Och visst borde man ha tillgång till First-loungen på BKK vid ankomst även om vi reser vidare i ekonomi?


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air Canada, SAS
Kabinklass: CPH-YYZ Air Canada B787 Business, YYZ-ORD Air Canada eco, ORD-CPH SAS Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination:Toronto
Enkelresa eller Tur&retur: T/&R
Antal poäng (per person): 110000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2077 kr
När: Maj 2016
Bokad: September 2015



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Siktar på att boka om hemresan, främst för att undvika byte i USA.
Antar att man behöver ESTA och att man behöver gå genom Immigration om man flyger Toronto - Köpenhamn via Chicago??
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air Canada, SAS
Kabinklass: CPH-YYZ Air Canada B787 Business, YYZ-ORD Air Canada eco, ORD-CPH SAS Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination:Toronto
Enkelresa eller Tur&retur: T/&R
Antal poäng (per person): 110000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2077 kr
När: Maj 2016
Bokad: September 2015



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Siktar på att boka om hemresan, främst för att undvika byte i USA.
Antar att man behöver ESTA och att man behöver gå genom Immigration om man flyger Toronto - Köpenhamn via Chicago??
Ja, eftersom YYZ har pre-clearance så räknas YYZ-ORD som en domestic US flight.
 
Ja, eftersom YYZ har pre-clearance så räknas YYZ-ORD som en domestic US flight.

Aha, men då antar jag att man går igenom Immigration i Toronto, och väl i Chicago är det bara att leta upp SAS-gaten? Trodde man skulle behöva stå i kö i Chicago för att komma igenom Immigration där..
 
Aha, men då antar jag att man går igenom Immigration i Toronto, och väl i Chicago är det bara att leta upp SAS-gaten? Trodde man skulle behöva stå i kö i Chicago för att komma igenom Immigration där..
Vet inte riktigt hur det ser ut på T5 där SAS avgår från. Hade du flugit Lufthansa från T1 hade det varit som du säger men på T5 kanske det fungerar annorlunda?
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: ANA, Lufthansa, Singapore Airlines
Kabinklass: 3 F och 5 C
Avreseort:Manila med open jaw till Denpasar (Bali)
Destination:Göteborg
Enkel resa eller Tur&retur : T/&R med Open Jaw
Antal poäng (per person): 95000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2448 kr
När:Augusti - September 2016
Bokad:September 2015

Det här blev ju billigt.:) Jag ska boka om denna resa efter hand. Tänkt retur Göteborg till Denpasar är runt jul 2016.
Jag vill kanske även få in Lufthansa men anslutningstiden i Frankfurt är då bara 1 h 20 min så jag vet inte om det är värt det.

Manila till Göteborg: NH870, NH223, LH 820

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Göteborg till Bali: LH817, NH224, NH855, SQ959, SQ948

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen