Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: BA
Kabinklass: Club Europe + First
Avreseort: Stockholm
Destination: Hong-kong
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 199k (2-4-1+GUF2)
Skatter&avgifter (per person): ~8600 SEK
När: Dec 15 - Jan 16
Bokad: Maj

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Blev lite spontanbokning av sen julsemester. Bränner en 2-4-1 hos BA samt en GUF2 voucher på detta men räknar med att få en riktigt trevlig resa - svårt att misslyckas om man får träffa @Traveller! Troligen byggs detta på med en side-trip till BKK också, men det kommer senare.

Bonusprogram: AAdvantage + BAEC.

Bra bokning kristerj!
Smart att kombinera AAdvantage med BAEC.
Du kommer ju också undan med låga skatter&avgifter.
Det går alltså att han en open jaw på en AAdvantage bokning, men ingen stopover?
Varför tog det AAdvantage så lång tid att biljettera?

Bra bokning kristerj!
Det går alltså att han en open jaw på en AAdvantage bokning, men ingen stopover?
American Airlines AAdvantages bonusresa är baserad på enkelresa så du kan ha vilken kombination av enkelresor som helst.

Om ena vägen i First class och andra vägen i Business class blir det (First class award + Business class award) / 2 = antalet av miles som behövs för en bonusresa.

Stopover är endast möjligt i international gateway city i Nordamerika så det går inte att ha stopover t ex i Europa eller i Asien.

Mer info finns i den här tråden.
http://www.businessclass.se/forum/t...vantage-all-partner-airlines-award-tråd.7993/

Tack för din input Dr. Miles!
Man får väl anpassa sig från US DM´s regler. De hade inga OW (bara för priset av TR), men det har AAdvantage. Om AAdvantage systemt är uppbyggt på enkelresor, så har man ju rätt så bra flexibilitet ändå. Synd bara att de endast tillåter stopover i deras internationella gateways i Nordamerika.

Bra bokning kristerj!
Varför tog det AAdvantage så lång tid att biljettera?
Om man undviker BA & IB på long haul, så blir det relativt låga skatter o avgifter. Tydligen får man räkna med 5-6 dagar för biljettering hos AA, hos USDM gick det på någon dag om man ville. Bokning dök upp på mitt AA konto omgående men stod som "On Request" tills idag.
Som kuriosa kan jag nämna att agenten placerade OKA som Oklahoma City och kände inte till Dragonair, men efter att hon matade enligt anvisningarna jag gav, så gick bokningen problemfritt. Vill man sedan ha bokningsreferensen på JL flygningen får man ringa AA igen, dock var det ingen längre väntetid i telefon.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SK
Kabinklass: Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Chicago
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 50k (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 412 SEK
När: Dec 16 - Jan 11
Bokad: Maj

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Turkish Airlines
Kabinklass: C
Avreseort: Oslo
Destination: Tbilisi (via Istanbul)
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R
Antal poäng: 60 000
Skatter&avgifter: 1778 NOK
När: Juli 2015
Bokad: 2015-05-13

Mycket bra värde för award-resa inom Europa. Tbilisi ligger ungefär så långt man kan komma från Oslo inom Europa-zonen (60 000 poäng). Gott om platser med TK C också. Blir spännande att testa CIP loungen, försöka mig på gratis hotell i Istanbul (STPC), ombordservicen samt andra TK C-fördelar på marken (dedikerad passkontroll etc).

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Air Canada, United
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Vancouver / Seattle (open-jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 55 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2635 SEK
När: Augusti 2015
Bokad: Maj 2015

Två flighter med SAS, tre med Air Canada och tre med United, så maximalt utnyttjande av en Eurobonus-bokning.

Tillräckligt för tid med lite sightseeing i Toronto, San Francisco och New York längs vägen, trots att det inte är tillåtet med stopover på Eurobonus. Agenten på SAS sa att det var den mest komplicerade bokningen han hade gjort, det ser jag som en personlig seger med tanke på hur mycket tid som jag la ner på att hitta platser :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen