Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: C
Avreseort: ARN
Destination: EWR
Return: EWR
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R
Antal poäng: 100 000 (AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter: 842kr
När: Mars 2016
Bokad: April 2015

Så, nu när det är mindre än 14 dagar kvar lyckades jag ändra denna resa
Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015
Så jag fick med två long haul med Lufthansa

Flygbolag: SAS, Lufthansa, United
Kabinklass: Plus, Premium Economy, First
Avreseort: Stockholm
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 75 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3474 SEK
När: Maj 2015
Bokad: April 2015

Jag får 3,5 timmar i FCT på vägen ut och 6,5 timmar där på vägen hem. Philly - NYC tänkte jag testa tåget. Hittar jag en plats i F direkt FRA-EWR/JFK så tar jag nog den istället. Det ska bli kul att testa F för första gången, och resan dit sker i A340-600 med nya F, hemresan i 747-400.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusprogram: BA Executive Club
Flygbolag: Cathay Pacific
Kabinklass: Business
Avreseort: HKG
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 30 000 (Jag betalade dock ca 1500 kr extra så gick det åt enbart 16 000 Avios)
Skatter&avgifter (per person): 407 kr
När: Juni/Juli
Bokad: Maj

Jag vill minnas att HKG-BKK i Business gick på 20 000 per sträcka innan ändringen. Utan att ha kollat så många andra sträckor så är det fortfarande ett mycket bra värde att använda Aviosen på Cathay intra-Asien.

Jag vill minnas att HKG-BKK i Business gick på 20 000 per sträcka innan ändringen. Utan att ha kollat så många andra sträckor så är det fortfarande ett mycket bra värde att använda Aviosen på Cathay intra-Asien.
Hong Kong-Bangkok enkel i Economy class kostade 7.500 avios förut så det måste ha varit 15.000 avios i Business class per enkelresa även före förändringen.

Flygbolag: SAS, Lufthansa, Thai
Kabinklass: Business + First
Avreseort: ARN
Destination: BKK via KIX
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 95 000 (AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 6.400 kr
När: Maj
Bokad: Maj

Det var alldeles för länge sedan jag åkte Lufthansa första klass och efter alla resereportage blir man inspirerad. Bokat Frankfurt till Osaka med Lufthansa första klass (med övernattning i Frankfurt så gott om tid till First class terminal) och sedan
till Bangkok med Thai första klass. Returen går tillbaka samma väg; tycker jag fick bra bang for the bucks (2 x Lufthansa första klass och 2 x Thai första klass för 95 000 poäng).
Passade även på att boka en Porsche i Frankurt i 3 timmar för 99 euro (observera; innan first class terminal…)

Hur långt i förväg kan man boka en resa med sina poäng och AMEX 2-4-1 hos SAS eller andra ?
Så långt fram som det släppts bonusbiljetter. Oftast släpps bonusbiljetter omkring 330 dagar i förväg, det kan självklart ske tidigare och senare och nya bonusplatser kan dyka upp "när som helst". Så länge din 2-4-1 är giltig så kan du boka om det finns tillgängliga platser för bokning med eurbonuspoäng.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen