jumbooze
Medlem
Nä nu undrar jag om inte Agehall's konto blivit hackatJag försökte boka det som UA-codeshare, men resebyrån ville inte ta mina Eurobonuspoäng som betalning, så det fick räcka med att köra vouchern på en ekonomibokning...
Nä nu undrar jag om inte Agehall's konto blivit hackatJag försökte boka det som UA-codeshare, men resebyrån ville inte ta mina Eurobonuspoäng som betalning, så det fick räcka med att köra vouchern på en ekonomibokning...
Trevligt, en av mina drömdestinationer som jag ännu inte varit på. Jag ser fram emot en reserapport sedan!Bonusprogram: American Airlines AAdvantage
Flygbolag: Finnair, Japan Airlines, Air Tahiti Nui
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Papeete (Tahiti)
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 60.000 miles
Skatter&avgifter (per person): ca 34 EUR
När: nov 2015
Bokad: aug 2015
Stockholm-Helsingfors: Finnair Business
Helsingfors-Tokyo Narita: Japan Airlines Business
Tokyo Narita-Papeete: Air Tahiti Nui Business
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Den här bokningen är för mina vänner.
Det är inte riktigt "lyckad bokning" än då jag inte har biljetterat den. Jag behöver att lägga till returen senare.
Routing via Nordamerika är ej giltig (Air Tahiti Nui flyger mellan Los Angeles - Papeete).
Jag har pratat med tre olika agenter + en supervisor men alla fyra sa att routing via Nordamerika kostar som två bonusresor (Europa-Nordamerika + Nordamerika-Söderhavet).
Routing via Doha och Tokyo (Stockholm-Doha-Tokyo-Papeete) var inte heller tillåten.
Det är svårt att skriva en reserapport när andra personer än själv som reser.Trevligt, en av mina drömdestinationer som jag ännu inte varit på. Jag ser fram emot en reserapport sedan!![]()
För er information, det går att söka awardplats på Air Tahiti Nui flygningar med ExpertFlyer.
Jämfört med Air New Zealands tillgänglighet av Auckland-Papeete, mycket lättare att hitta tillgängliga flighter.
Air Tahiti Nui är American Airlines AAdvantage partner men inte British Airways Executive Club partner.Går det att boka Air Tahiti Nui som reward med andra OneWorld-program, exempelvis BAEC? Jag har suktat efter Tahiti men gav upp tidigt då jag trodde att det endast gick som reward inom Star Alliance.