Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, enligt denna utmärkta tråd har 16 av 17 B747-400 nya F så du bör ha en bra chans.

New First class retrofit thread - FlyerTalk Forums
Om jag tolkar den tråden rätt så har 16 av 17 nya F.
Det plan som inte har nya F har inte F över huvud taget ombord. DÅ borde man väl vara garanterad nya F i en 747-400 så länge det finns F ombord?

Status as of 11 December 2014
744 : all 16 with new F are based in FRA:
D-ABVW is without F, but has new C.

Om jag tolkar den tråden rätt så har 16 av 17 nya F.
Det plan som inte har nya F har inte F över huvud taget ombord. DÅ borde man väl vara garanterad nya F i en 747-400 så länge det finns F ombord?

Status as of 11 December 2014
744
: all 16 with new F are based in FRA:
D-ABVW is without F, but has new C.
Ja, eller så har de glömt "new" i meningen "D-ABVW is without (new) F, but has new C". Hur som helst har den kärran gått på Dubai de senaste dagarna.

Vad jag förstod från pursern på flighten till Haneda så slutar LH flyga med F på UAE. De kan helt enkelt inte konkurrera med emiratbolagen. Det är nog därför ovan nämnd kärra kör på den rutten nu.

Bonusprogram: Sas Eurobonus
Flygbolag: Sas
Kabinklass: Go
Avreseort: Vasa
Destination: Stockholm
Enkel eller Tur&Retur: Tur & Retur
Antal poäng: 20000 (2 vuxna, EB-Kampanj)
Skatter&avgifter: 62€
När: 9 Januari
Bokad: 15 December

Priset i GO för 2 pers skulle ha varit 754€, mycket bra värde för poängena. Perfekt timning med 50% EB-kampanjen

Sjuk
Hemresan har nu ändrats, igår kväll vid 22-tiden ungefär så dök platser i F upp på hemresan med LH. För sent att ringa SAS-bokningen så gjorde det imorse istället. Ny resa blir enligt följande.

ARN-CPH-FRA Sas Plus
FRA-YVR Lufthansa First (B747-400)
YVR-SFO United First (B737-800)
//Destination//
SFO-YVR United First (B737)
YVR-FRA Lufthansa First (B747-400)
FRA-VIE Austrian Business (A320)
VIE-ARN Austrian Business (Fokker100)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

En sjuk grej. Den här bokningen dök upp i min SAS-app igår som min nästa resa. Du står dock som passagerare (om ditt nick här är baserat på ditt efternamn). Pratade med SAS igår om en 2-4-1 bokning som inte blev av så det kanske har med det att göra? Jag ringde idag för att boka en annan resa och frågade om detta och de fattade inte alls vad det handlade om. Jag har inga oärliga intentioner men lite obehagligt att fel person kan få tillgång till bokningsnummer och allt. Mycket märkligt kan man tycka. Skicka PM om du vill ha telenummer så vi kan konfirmera eller prata om det på något sätt.

Och grattis till en fin bokning!

Sjuk

En sjuk grej. Den här bokningen dök upp i min SAS-app igår som min nästa resa. Du står dock som passagerare (om ditt nick här är baserat på ditt efternamn). Pratade med SAS igår om en 2-4-1 bokning som inte blev av så det kanske har med det att göra? Jag ringde idag för att boka en annan resa och frågade om detta och de fattade inte alls vad det handlade om. Jag har inga oärliga intentioner men lite obehagligt att fel person kan få tillgång till bokningsnummer och allt. Mycket märkligt kan man tycka. Skicka PM om du vill ha telenummer så vi kan konfirmera eller prata om det på något sätt.

Och grattis till en fin bokning!
Du har PM strax

Bonusprogram: BA Executive Club
Flygbolag: British Airways (BA)
Kabinklass: Euro Traveller, First, Club World, Euro Traveller
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Kuala Lumpur KUL
Stopover: London
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng: 190.000 Avios ( 2-4-1 Voucher)
Skatter&avgifter: 14 204 SEK :-(
När: 2015-MAY-28 -- 2015-JUN-12
Bokad: 2014-DEC-17

-My First First och ska besöka First Lounge och Concorde Room på utresan:) Synd på skatterna men kul att äntligen kunna boka en award flight.
Lätt att hitta platser till KUL och det ser ut att finnas billiga flyg ut till olika öar lokalt i Malaysia eller till Bali ( vilket är det troligaste slutresmålet )

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Turkish Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: San Francisco
Destination: Köpenhamn
Enkelresa eller Tur&retur: Enkelresa
Antal poäng: 66.000 (AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter: 3.292SEK (1.646SEK per person)
När: November 2015
Bokad: December 2014

Kombineras med:

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Avreseort: Köpenhamn
Destination: San Francisco
Enkelresa eller Tur&retur: Enkelresa
Antal poäng: 175.000 (poäng + pengar / bästa tillgång - 30% för Diamond)
Skatter&avgifter: 962SEK (481SEK per person)

Kändes hopplöst svårt att hitta rena bonusresor i bägge riktningarna så blev en kombo, hoppas nu på SAS nya business inredning :)
Går inte att boka business saver på enkelresor så vi får tillbaka 30.000EB till familjekontot så totalt antal poäng blir 66.000 + 175.000 - 30.000 = 211.000 Eurobonus poäng.

Flygbolag: SAS + Turkish Airlines
Avreseort: San Francisco
Destination: Köpenhamn
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur
Antal poäng: 110.000 (AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter: 4.186SEK (297+150+1.646SEK per person)

Trodde knappt mina ögon, helt plötsligt fanns det 2 vanliga bonusresor med SAS Köpenhamn - San Francisco dagen innan vi hade tänkt åka samma rutt men betala enligt bästa tillgänglighet, en nätt besparing på 101.000 EB poäng och får en dag extra i San Francisco på köpet :D

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen