Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemresan har nu ändrats, igår kväll vid 22-tiden ungefär så dök platser i F upp på hemresan med LH. För sent att ringa SAS-bokningen så gjorde det imorse istället. Ny resa blir enligt följande.

ARN-CPH-FRA Sas Plus
FRA-YVR Lufthansa First (B747-400)
YVR-SFO United First (B737-800)
//Destination//
SFO-YVR United First (B737)
YVR-FRA Lufthansa First (B747-400)
FRA-VIE Austrian Business (A320)
VIE-ARN Austrian Business (Fokker100)
2x 744.... Lyder faktisk helt okay :)

Hemresan har nu ändrats, igår kväll vid 22-tiden ungefär så dök platser i F upp på hemresan med LH. För sent att ringa SAS-bokningen så gjorde det imorse istället. Ny resa blir enligt följande.

ARN-CPH-FRA Sas Plus
FRA-YVR Lufthansa First (B747-400)
YVR-SFO United First (B737-800)
//Destination//
SFO-YVR United First (B737)
YVR-FRA Lufthansa First (B747-400)
FRA-VIE Austrian Business (A320)
VIE-ARN Austrian Business (Fokker100)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Hur blir denna 75K poäng? 1-4-0.5?

Jag har försökt att få LH First till YZZ ut den 28 dec och retur den 29 dec men det finns inga platser till EB, kan tänka mig C hem men det var omöjligt.
Ut den 28 dec finns det 8 platser i F och hem den 29 finns det 4 platser.
Grattis till bokningen @palmen.

Igår när jag tittade så dök det upp tillgänglighet på både YVR och YYZ till FRA (såg dessa på united sida). Imorse när jag skulle boka var dock YYZ-FRA borta så någon annan måste ha tagit den.
Det finns dock YVR-DEN-FRA med LH F på DEN-FRA och UA "F" på YVR-DEN.
Hem finns det business på LH F från YVR den 29/12 om du åker i C. Möjligt att det släpps fler platser, när jag har sökt 4 dagar fram i tiden så har det ibland dykt upp nya platser.

Någon specifik anledning till att det är just till Toronto du ska åka och vända?

Hur blir denna 75K poäng? 1-4-0.5?
Jag nyttjade min amex-voucher och får halva poängpriset, dvs 75.000 poäng istället för 150.000 poäng i First till Nordamerika.
Vouchern är 50% rabatt på poängpriset för UPP TILL två personer, den går med andra ord utmärkt att nyttja för en resenär också.

Vänta nu - FRA-DEN, är inte det gamla F? Eller är den uppgraderad numera?
Jag tittade på LH sidan och det skulle vara nya F den 29e om jag kommer ihåg rätt. De bygger väl om alla 747-400 nu så antar att det är lite roulette vad det blir. Man kan ju hoppas att de började med att köra in gamla F på ombyggnad.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen