Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, BA har ju rätt stygga skatter och avgifter men ser man på Marks bokning ovan, givet det är för en person, så ligger ju EB och BAEC i paritet.

Mina avgifter avser en person och enkel resa. Jag vet inte om skatter och avgifter blir x2 vid bokning av en t/r, men om det stämmer skulle kostnaden i mitt fall bli 8.568 SEK för två personer t/r - dvs helt i paritet.med BAEC.

OT: Första sträckan i min bokning är nu avklarad och jag sitter och njuter i FCT på FRA.

Jo, BA har ju rätt stygga skatter och avgifter men ser man på Marks bokning ovan, givet det är för en person, så ligger ju EB och BAEC i paritet.
Alla 3 stora Europeiska bolag: BA, Lufthansa och Air France tar ut hissliga avgifter på bonusresor.
Om man vill fördjupa sig i ämnet så finns det en tråd om detta. :)
Jämförelse av olika flygbolags bränsletillägg (Europa-Asien) | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Bonusprogram: Aegean Airlines Miles & Bonus
Flygbolag: United
Kabinklass: Economy
Avreseort: San Diego
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: 2x Enkel biljett
Antal poäng: 2x 12.500 = 25.000 poäng
Skatter&avgifter: 2x 31 EUR = 62 EUR
När: April 2015
Bokad: Oktober 2014

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nu är det dags att använda A3 miles. Flight 3 av 4 under Mars och April 2014. Nästa leg ska bokas snart med United Mileage Plus...

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014 | Sida 29 | BusinessClass.se

Måste bara säga stort tack till detta forum!:)
Tack vare alla tips här så har jag med hjälp av 2 Amex vouchers och en drös EB poäng från två olika konton lyckats boka semesterresan till USA nästa sommar för hela familjen i business till det facila priset 3000 kr.
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass:Business
Avreseort:Stockholm
Destination:New York
Enkelresa eller Tur&retur:5 x Tur&Retur
Antal poäng:300 000
Skatter&avgifter:5x600kr=3000kr
När:jun-jul 2015
Bokad:aug 2014

Måste bara säga stort tack till detta forum!:)
Tack vare alla tips här så har jag med hjälp av 2 Amex vouchers och en drös EB poäng från två olika konton lyckats boka semesterresan till USA nästa sommar för hela familjen i business till det facila priset 3000 kr.
Er det 5 pladser på samme flyvning? I så fald helt utroligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen