Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: EWR
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng: 100 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter: 1058
När: 16 juni -15
Bokad: 4 sept -14

Bonusprogram: Privilege Club (Qatar)
Flygbolag: Qatar
Kabinklass: Business
Avreseort: CGK
Destination: ARN (via DOH)
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 71 000 * 1
Skatter&avgifter: 3 kr
När: 11 september 2014
Bokad: 3 september 2014

Behövde hitta en hemresa från Jakarta med kort varsel. Försökte boka med Lifemiles med deras tjänst strulade under flera dagar så det blev Qatar istället. Hade velat pröva Singapore C med Lifemiles men fördelen nu är att jag kommer direkt till Stockholm istället för via London.

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: QR/AY/CX/KA/JL
Kabinklass: C
Antal poäng: 80 000
Skatter&avgifter: $85
När: 2014-12-21 → 2015-01-04
Bokad: 2014-08-07

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

QR807 NRT ✈ DOH
QR167 DOH ✈ ARN
//Destination//
AY95 HEL ✈ BKK
CX614 BKK ✈ HKG
KA894 HKG ✈ PVG
//Layover//
JL872 PVG ✈ NRT

Förmodligen min sämsta USDM-bokning ever. Men med brist på tidsmässig flexibilitet och med tanke på tid på året så är det väl ok, sett till kostnad. Iom tvungna 5 legs på hemvägen så blev jag tvungen att köra en open jaw och ta mig mellan Stockholm och Helsinki för egen maskin (sanning med modifikation; jag kommer åka SAS maskin – inte min egen). Betjänades av en väldigt ambitiös agent som la mycket tid och energi på att hitta en smidigare/roligare återresa, dock förgäves.

Vänner,

Min senaste BA 2-for-1 vaskades då Björnströms familj blev sjuk. Men nu fyller en av mina absolut bästa polare 40 år, så nu skall jag och hans fru överraska honom med en kortis till Kanada och USA i oktober. Det finns massor av platser med Avios i F och CW i slutet av oktober och början av november, tyvärr lite svårare just helgen vi vill åka. Men jag hittade något i alla fall.. Sura skatter och avgifter som vanligt. Men, så är livet.

Eftersom han har aldrig varit i Concorde Room (CCR) la jag in extra tid. Det blir ca 3 1/2 timme där. Jag har både frugan och hans assistent med på tåget; en ren kidnappning på gång helt enkelt. Min kompis bror bor i New Haven, CT så jag skall kolla vart han vill möta upp oss innan vi lägger sista planer.

First till Toronto, och Club World hem som jag föredrar. Finns AA för 4 500 Avios mellan YYZ och ORD utan problem. Det kommer senare.

Bonusprogram: BA Executive Club
Flygbolag: British Airways
Kabinklass: EuroTraveller (ET), First och Club World (CW)
Antal poäng: 109 000 Avios (2-for-1)
Skatter&avgifter: 2 x 4 212kr (Bränsle eller YQ är 3 126kr av detta)
När: 2014-10-19 → 2014-10-23
Bokad: 2014-09-04
Rutt: CPH-LHR-YYZ,ORD-LHR-CPH

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen