Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Flood

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: C
Avreseort: GOT
Destination: ORD
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng: 50 000 (med AMEX 2-4-1)
Skatter&avgifter: 580 SEK
När: Juli 2015
Bokad: September 2014

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Får tre veckor i USA. Kan nog bli en Route 66-körning eller någon annan långtur... ping @David

Det finns hyggligt med C-platser till USA nästa sommar, men färre tillbaka. Har skannat sas.se flitigt senaste veckan. :)
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: SAS Go
Avreseort: Hamburg
Destination: Stockholm
Enkelresa eller Tur&retur: enkelresa
Antal poäng: 12.000 poäng
Skatter&avgifter: 195 SEK
När: sep 2014
Bokad: sep 2014


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

SAS ville ha över 3.200 SEK för denna resa (bokningsklass M), då tyckte jag att det var bättre att spendera poäng istället.
Värdemässigt är denna bonusresa bättre än att använda 100.000 poäng på Europa-Nordamerika t/r i Business class med SAS.

100.000 / 12.000 = ca 8,33 gånger
3.200 SEK x 8,33 = ca 26.656 SEK
 

rob74

Medlem
Då så kommer här del 1 av en längre resa:

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: Cathay Pacific (CX)
Kabinklass: First
Avreseort: Milano (MXP)
Destination: Tokyo (NRT/HND)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng: 100.000 poäng
Skatter&avgifter: 545+347 SEK = 892 SEK
När: Jan-Feb 2015
Bokad: Sep 2014


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Skönt att slippa åka via London med alla avgifterna där.
Och ingen YQ debiterades på denna biljett, tack och lov!
Platstillgången stämde bra överens med det jag hittade på BA.com. Har ju läst om att det har förekommit "phantom seats", men detta gick ju förvånansvärt snabbt att boka.
Bara hålla tummarna för att det inte blir "equipment change" på Hong Kong-Tokyo...
På ditresan är det 777-300ER på HKG-NRT och på hemresan 747:a på HND-HKG.
Hade ju nog kunnat flyga med Finnair ARN-HEL-MXP, men jag behöver få in lite EB-poäng också, så den resan har jag bokat som en separat biljett med övernattning i Milano.
 

rob74

Medlem
Del 2:

Bonusprogram
: SAS EuroBonus
Flygbolag: Thai (TG)
Kabinklass: First och Business
Avreseort: Tokyo, Haneda (HND)
Destination: Perth (PER)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng: 150.000 poäng
Skatter&avgifter: 776+YQ 3.636 SEK = 4.412 SEK
När: Jan/Feb 2015
Bokad: Sep 2014


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Häromdagen laddades det i systemet att det blir B787 på BKK-PER! Så där har jag knipit mittenraden längst fram i Business, för det lär vara bäst utrymme där när man fäller ner stolen.
Mellan Tokyo och Bangkok blir det First med A340-600, så det blir ju skönt med lite massage på hemvägen... :)
Nedrans YQ kan man ju bara säga!
 

rob74

Medlem
Del 3:

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: Qantas (QF)
Kabinklass: Business
Avreseort: Perth (PER)
Destination: Melbourne (MEL)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng: 30.000 poäng
Skatter&avgifter: 298+347 SEK = 645 SEK
När: Jan-Feb 2015
Bokad: Sep 2014


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Den här trippen hade gått lös på ca 30.000 SEK såg jag på QF's hemsida, så det här är ju lagom mycket flyg för poängen och pengarna...
Visserligen hade det ju gått att flyga direkt PER-MEL, men varför inte ta en rejäl 5-timmare via SYD istället? ;)
Det verkar också vara som så att på SYD-PER (den längsta av resorna i tid mätt) så har de laddat in att det ska vara nya konfigurationen i business med 1+2+1 istället för 2+2+2. Så där har jag satt mig på 5A!
De verkar köra ett flyg per dag med denna konfiguration på PER-SYD vv (A330-200).
 

VonMögen

Medlem
Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: SK, OZ, TG, UA, MH, JL
Kabinklass: First & Business
Avreseort: CPH
Destination: NRT & LAS
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng: 160k + 80k
Skatter&avgifter: Oklart.
När: Avslutas i Sep 2014
Bokad: Sista delen bokad i Sep 2014

map


flying och VonMögen ska ut och lufta vingarna under en intensiv vecka i sep. Blir intressant att testa JLs nya F, som de av någon anledningen kör till CGK.
 

Dr. Miles

Expert
flying och VonMögen ska ut och lufta vingarna under en intensiv vecka i sep. Blir intressant att testa JLs nya F, som de av någon anledningen kör till CGK.
JAL avslutade renovering av sista Boeing 777-300ER i juli 2014, vilket innebär att alla JAL:s 13st Boeing 777-300ER har nya First class (JAL Suite), så flygning till/från Jakarta bör också ha nya First class.
De slutar dock att flyga till Jakarta med First class kabin från någon gång i oktober 2014. Det blir 2 dagliga flyg med Business, Premium Economy och Economy sedan.

Mer info kan du läsa i den här tråden.
Japan Airlines uppgraderar sina First & Business class stolar | Sida 2 | BusinessClass.se
 

YYZ

Medlem
Bonusprogram: Aegean Airlines, Miles & Bonus
Flygbolag: Air Canada / SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Vancouver
Destination: Stockholm
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng: 45 000
Skatter&avgifter: 774 SEK
När: Feb 2015
Bokad: Aug 2014
map
Är det här ett misstag från agenten eller är det så bra att Aegean inte tar ut YQ för flighter med Air Canada?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen