Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kan nog mer eller mindre utgå ifrån att 95-99% av alla bokningar med USDM (som postas här) är genomförda med köpta poäng på 100% kampanjen, dvs 100k miles har kostat ca 12000 kronor
Litet förtydligande, vid normala 100%kampanjer kostar 100.000 USDMmiles 1881 USD. Dock, vid sharekampanjen i höstas kostade det 1135 USD.

Litet förtydligande, vid normala 100%kampanjer kostar 100.000 USDMmiles 1881 USD.

Dvs ca 12kkr. Dollarn är låg nu... ;)

Man ska ju även notera att det är svårare att hitta resor med USDM, så de är inte helt jämförbara med riktiga biljetter. Men de är helt klart prisvärda.

En sak som gjorde mig lite konfunderad var att det inte fanns några platser kvar på SK604 ZRH-CPH 3/3 Eco, trots att både Awardtravelr, ANA OCH SAS egen hemsida visade att det fanns platser kvar. Är det någon som har en bra förklaring till det?

Jag ringde EB en gång till och blev ännu mer förvirrad. Min misstanke var att LX körde med married segments när man kommer TATL och bara tillåter LX/LH anslutningar från ZRH även i Eco. För att få detta bekräftat bad jag agenten att kolla tillgång på SK604 som en separat bokning, men ingen tillgång då heller. Men online på SAS går det utmärkt att boka den flighten i Eco, vilket jag påpekade men agenten trodde inte på mig.

Har de separat tillgång telefon/online? Det hela är märkligt tycker jag.

Jag ringde EB en gång till och blev ännu mer förvirrad. Min misstanke var att LX körde med married segments när man kommer TATL och bara tillåter LX/LH anslutningar från ZRH även i Eco. För att få detta bekräftat bad jag agenten att kolla tillgång på SK604 som en separat bokning, men ingen tillgång då heller. Men online på SAS går det utmärkt att boka den flighten i Eco, vilket jag påpekade men agenten trodde inte på mig.

Har de separat tillgång telefon/online? Det hela är märkligt tycker jag.

SAS IT gillar att jobba i silos ... blir mer spännande för oss som vill boka för vi vet aldrig vad man kan förvänta sig gällande platser. :)

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: UA/TG/SK/NH
Kabinklass: C/F
Antal poäng: 100 000
Skatter&avgifter: $183
När: 2013-08-12 → 2013-08-29
Bokad: 2013-02-15

UA881 F NRT ✈ ICN
TG629 C ICN ✈ BKK
TG930 F BKK ✈ CDG (A380!)
SK574 C CDG ✈ ARN

//Här följer separat bokning ARN-ORD-ARN dagen efter ankomst//

SK527 C ARN ✈ LHR
NH202 F LHR ✈ NRT

Schema kommande 6 månader: HND-HKG-BKK-HKG-TPE-ICN-HND,HND-GMP,ICN-HKG-TPE-ICN,GMP-HND,NRT-ICN-BKK-CDG-ARN,ARN-ORD-ARN,ARN-LHR-NRT. Nöjd!

ARN-BRU-EWR-JFK-SFO-IAD-IST-ARN

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SK, UA, TK
Resenärer: 2 vuxna
Kabinklass: C
Antal poäng: 110000
Skatter&avgifter: 3500 pp
När: September 2013
Bokad: Februari 2013

SAS Amex 2-4-1

Bonusprogram: Avianca LifeMiles
Flygbolag: Lufthansa & Avianca
Kabinklass: Business
Antal poäng: 126.000 miles + 2.412 USD för 2 personer (Miles+Cash)
Skatter&avgifter: 611 USD för 2 personer
När: feb 2013
Bokad: 2013-FEB-18

• Moskva-Frankfurt: Lufthansa
  • Frankfurt-Bogota: Lufthansa

/stopover/

• Bogota-Quito: Avianca

/destination/

• Quito-Bogota: Avianca
  • Bogota-Frankfurt: Lufthansa
  • Frankfurt-Moskva: Lufthansa

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det var för min väns släkt. Jag försökte att få en stopover inbakad i bokningen utan extra miles via LifeMiles call center, men det gick inte (tre försök). Det slutade med att jag bokade på deras webbsida och betalade extra miles för stopovern.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen