Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yekermo,
Bra bokning för två personer i F, inte illa!
Hur många miles fick du betala i resp program och hur mycket tillkom i avgifter? BAs avgifter lär ju vara höga, men är kanske billigare med AA-miles.

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: Lufthansa, All Nippon, Thai Airways, Singapore Airlines
Kabinklass: First, Business
Antal poäng: 110.000 Miles
Skatter&avgifter: 524 + 321 + 481 = 1326 kr
När: 2013-MAR-21 -- 2013-MAR-26
Bokad: 2013-MAR-13, biljetterad 2013-MAR-16

Sedan förra bonusresan vi var ute på under jul och nyår har Mrs. NotRyan stannat kvar i Filippinerna och kommer hem nu 2013-MAR-26. Jag hade en seat-alert på en C(I) - biljett på samma flight som henne hem från Bangkok, den slog in nu den 12 mars vilket fick mig att toppa upp mitt USDM med 40 + 40K miles. Hittade följande rutt:

ARN - MUC, LH C, 320
MUC - NRT, NH F, 777
NRT - BKK, TG F, 388
BKK - SIN, TG C, 346
SIN - CGK, SQ F, 772 Destination
CGK - SIN, SQ F, 772
SIN - BKK, TG C, 773
BKK - ARN, TG C, 744

Omvägen via Tokyo med NH och TG i F, samt den "totalt onödiga" resan ner till CGK med nästan 4 timmar i SIN skyller jag helt på Jacob som med sina förträffliga resereportage nog har inspirerat (förstört?) fler än mig :D

Det här skall bli härligt !!!

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS & United
Kabinklass: Business
Total pris: 110.000 för 2 personer + 610 NOK sktt per vuxen (Amex CT)
När: Okt 2013
Bokad: Mars 2013
Fick 2A/B med SAS hem, osäker på säteval på Uniteds 777-200 (New business class) men ändrade till med 6J/K nu.. säg till om det var dumt!

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
[/QUOTE]

Om jag förstår rätt så lyckades du använda AMEX 2-4-1 vouchern till en Star Alliance resa till ORD, och har bokad förra veckan? Ringde du i Tallin el. Norge?

Om jag förstår rätt så lyckades du använda AMEX 2-4-1 vouchern till en Star Alliance resa till ORD, och har bokad förra veckan? Ringde du i Tallin el. Norge?[/QUOTE]

Det faktum att bhen betalat i NOK antyder att han är norsk...

Yekermo,
Bra bokning för två personer i F, inte illa!
Hur många miles fick du betala i resp program och hur mycket tillkom i avgifter? BAs avgifter lär ju vara höga, men är kanske billigare med AA-miles.

På Aadvantage så fick jag betala 70,000 miles per person, enkel väg. Avgifterna med BA är dyra, totalt kommer vi få betala ca 10,000 kr för två personer tur och retur. Nu har jag ännu inte bokat returresan, men BA strösslar ut med F awards nära inpå avgångsdatum. Hoppas dock på att kunna scora en CX F på tillbakavägen via HKG och flyga F både MNL-HKG och HKG-LHR. Tyvärr så har CX F awards varit extremt svårt att få tag på senaste veckorna även nära inpå avgångsdatum.

För USDM gick det på 40,000 miles tur och retur, SIN-MNL vilket jag tycker är ett kap med tanke på att vi fick till SQ F i 773 (och inte gamla trötta 772). 773 flyger de bara två gånger i veckan med till MNL, men de släpper upp awards på de flighterna lika mkt som för 772.

För USDM gick det på 40,000 miles tur och retur, SIN-MNL vilket jag tycker är ett kap med tanke på att vi fick till SQ F i 773 (och inte gamla trötta 772). 773 flyger de bara två gånger i veckan med till MNL, men de släpper upp awards på de flighterna lika mkt som för 772.
Om du vill ha ännu bättre värde kan du flyga ända till Delhi med Singapore Airlines. ;)
Det är nämligen så att Indien tillhör South &Central Asia zon och Manila-Singapore-Delhi är inom en och samma zon.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Singapore Airlines kör Boeing B777-300 (ej ER) med First class kabin och det är bokningsbar med US Dividend Miles.
Stopover är ej tillåten då det är bonusresa inom en och samma zon.

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: Lufthansa, SAS, United Airlines
Kabinklass: Business
Antal poäng: 100.000 Miles
Skatter&avgifter: Ca. 1500:-
När: 2013-MAR-26 -- 2013-APR-04
Bokad: 2013-MAR-16, biljetterad 2013-MAR-17

Det blev: ARN (Lh c) - FRA (Lh c) - Seattle ; open jaw från: SFO (Eko United) - DFW (Lh C) - FRA (SAS C) - ARN

Blev lite konstig routing hem men det får man ju ta med såhär kort varsel antar jag.
Förresten vilken är den bästa platsen på LH? Det är a330 på båda flygningarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen