Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
ARN-BRU-EWR-JFK-SFO-IAD-IST-ARN

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SK, UA, TK
Resenärer: 2 vuxna
Kabinklass: C
Antal poäng: 110000
Skatter&avgifter: 3500 pp
När: September 2013
Bokad: Februari 2013

SAS Amex 2-4-1

Ombokad idag till
ARN-ZRH(SK)-VIE(LX)-JFK(OS)-SFO(UA)-JFK(UA)-BRU(SN)-FRA(LH)-ARN(SK)

Skatterna blev 100kr dyrare. Men 2 "stopp" på 18-23 timmar båda vägarna i NYC :)

ARN-ORD ToR
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SK
Resenärer: 2 vuxna
Kabinklass: C
Antal poäng: 100000
Skatter&avgifter: 576
När: Juli 2013
Bokad: 19 mars 2013

Fick den förb-e 2-4-1 häromveckan och får då en "panisk stress" har redan bokat semestrar för de kommande 12 månaderna så det blev ett i-landsproblem att göra av med 2-4-1 vouchern... Hatar verkligen att det är 12 månaders giltighet på den, kan de inte komma igång med 24 mån som nämnts i Amex-Ebb tråden...
Hur som helst så hade vi bara en vecka på hela sommaren där vi kunde klämma in en resa men då fanns det givetvis inte några biljetter i samma kabinklass ToR.. (ARN-ORD)
Tallin hänvisade mig till EBG-kundtjänsten som jag ringde upp Norrmannen jag pratade med var supertrevlig och tillmötesgående, han la in förfråga om att släppa ytterligare en businesstol på returen och lovade att återkomma.
Tre timmar senare ringer samme trevliga Norrman och bekräftar att jag fått stolen som behövdes så om jag bara gav honon kontokortsuppgifterna så bokade han allt direkt.
redface.png

Bonusprogram: AAdvantage och USDM
Antal personer: 2
Flygbolag: BA, SQ
Kabinklass: Business och First
Rutt AAdvantage: GOT-LHR (BA C), 24h stopover, LHR-SIN (BA F), SIN-LHR (BA F)
Rutt USDM: SIN-MNL (SQ F --> "nya" 773-F!), MNL-SIN (SQ F)
När: 26-mars 2013 - 09 april 2013
Bokad: Mars 2013

P.g.a. ändrade planer fick det bli en annan rutt. Men jag blev ganska nöjd ändå med att få in MH A380 F!
Bonusprogram: AAdvantage och USDM
Antal personer: 2
Flygbolag: LH, CX, UA, SQ, MH
Kabinklass: Business och First
Rutt AAdvantage: FRA-HKG (CX F), MNL-KUL (MH C), KUL-CDG (MH F)
Rutt USDM: GOT-FRA (LH C), HKG-SIN (UA F), SIN-MNL (SQ F --> "nya" 773-F!), CDG-FRA-GOT (LH C)
När: 24-mars 2013 - 09 april 2013
Bokad: Mars 2013

P.g.a. ändrade planer fick det bli en annan rutt. Men jag blev ganska nöjd ändå med att få in MH A380 F!
Rutt AAdvantage: FRA-HKG (CX F), MNL-KUL (MH C), KUL-CDG (MH F)
Jag kan tänka mig att det blev billigare än med British Airways flygningar även om du behövde att betala ändringsavgift 150 USD.

Hur hanterade USDM ändringarna du gjorde. Blev du tvungen att annulera din bestående bokning först eller var de flexibla och lät dig behålla det segment som var oförändrat (SIN-MNL med SQ F) och lägga till de nya på din första bokning?

Lite riskfyllt, men där ser man att det kan fungera. Det var ju också bara att flygsegment som du riskerade. Det är ju klart värre om man måste annulera ett flertal flygsegment som inte är så lätta att få tag i, då vet jag inte om jag vore beredd att ta risken. I värsta fall står man där utan några vettiga alternativ eller klart sämre alternativ.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen