FRA-ICN-HKG-BKK-KIX/ITM-NRT-LHR-ARN-FRA
Bonusprogram: US Dividend Miles
Flygbolag: OZ, TG, NH, SK, LH
Kabinklass: Härlig blandning av M, C och F
Antal poäng: 110.000 miles
Skatter&avgifter: ~1500kr
När: December-Januari
Bokad: September
Hur fick du till ICN-HKG-BKK-KIX/ITM? Gnällde dom inte på back tracking? Bokade du via USA? Jag ville köra BKK-MNL-SIN och det gick dom inte med på på det "svenska numret".
FCO(LH C)-FRA(TG F)-BKK(SQ C)-SIN(SQ F)-MNL(OZ C)-ICN(OZ F)-FRA(LH C)-FCO
Bonusprogram: US Dividend Miles
Flygbolag: OZ, TG, LH, SQ
Kabinklass: C och F
Antal poäng: 110.000 miles
Skatter&avgifter: 798 kr
När: Juni/Juli -13
Bokad: September
Ville egentligen routat -BKK-MNL-SIN- men var tvungen att routa BKK-SIN enligt agenten som frågade sin supervisor. Orkade inte ringa US-numret och spela agent roulette.
Jag vet inte om du hat valt dagflyg(OZ702) eller nattflyg(OZ704) men nattflyg är opererad av A321 och Business clas på denna flygplanstyp är inte speciellt bekväm för nattflygning.
Ändå nice med en lite SQ i F och få prova TPR in SIN. Försökte verkligen få in en SQ F ex-SIN i min bokning men fick det verkligen inte att gå ihop. Jag ville ju inte bli av med min NH F på vägen hem![]()
Jo, jag tänkte försöka följa Jacob's exempel med TPRDäremot misstänker jag att hårdvaran mellan SIN-MNL inte kommer att vara den modernaste. BTW, hur svårt var det att få tag i ANA F?