Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antal poäng: 110.000(!!!)
20130104 / ARN-FRA / LH / Business (I)
20130105 / FRA-BKK / TG / First (O)
20130106 / BKK-SYD / TG / First (O)
20130210 / SYD-BKK / TG / First (O)
20130213 / BKK-FRA / TG / First (O)
20130213 / FRA-ARN / LH / Business (I)

!!!!

Skatter & avgifter på en sån bokning? Jag blev väldigt sugen på att köpa DM-miles helt plötsligt.
 
Bonusprogram: bmi Diamond Club
Flygbolag: SAS, South African Airways
Kabinklass: Business
Antal poäng: 18.750 miles + Cash 127.50 GBP
Skatter&avgifter: ca 508 GBP inkl. Cash del
När: ???
Bokad: maj 2012

Dag 1:
Stockholm-London: SAS
London-Johannesburg: South African Airways

/stopover/

Dag x:
Johannesburg-Sao Paulo: South African Airways


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tyvärr ändrades Maginos schema så avbokades denna resa.
Jag postar den som rekord.
 
Bonusprogram: bmi Diamond Club
Flygbolag: United, SAS
Kabinklass: Business
Antal poäng: 18.750 miles + Cash 127.50 GBP
Skatter&avgifter: ca 461 GBP inkl. Cash del
När: ???
Bokad: maj 2012

Dag 1:
Buenos Aires-Houston: United

Dag 2:
Houston-Washington D.C.: United

/stopover/

Dag x:
Washington D.C.-Köpenhamn: SAS

Dag x+1:
Köpenhamn-Stockholm: SAS


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tyvärr ändrades Maginos schema så avbokades denna resa.
Jag postar den som rekord.
 
Bonusprogram: bmi Diamond Club
Flygbolag: Air China
Kabinklass: Economy&Business
Antal poäng: 11.250 miles + Cash 75 GBP
Skatter&avgifter: ca 132 GBP inkl. Cash del
När: juni 2012
Bokad: maj 2012

Dag 1:
Tokyo-Shanghai: Air China Economy :(

Dag 2:
Shanghai-Beijing: Air China Business class
Beijing-Hong Kong: Air China Business class


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag har medvetet valt endast Air China flygningar för att undvika högt bränsletillägg.
Air China har zon-system för debitering av bränsletillägg, vilket gör att Jag behöver att betala bränsletillägg endast på Tokyo-Shanghai.
Om jag hade valt ANA, skulle jag behöva beatala ca 60 GBP mer.

Tre agenter sa att routing var ogiltig men fjärde agenten tog emot bokning som enkleresa z8-z8 award.
F. ö. bmi agenterna kunde inte se Air Chinas Business class award platser på Tokyo-Shanghai som var tillgängliga på ANAs webbsida. Eller rättare sagt att de kunde se platser men systemet accepterade inte. :confused:
Ja ja, jag får klara mig i ekonomiklass mellan Tokyo och Shanghai. Det är ungefär lika långt som Stockholm-Nice.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen