Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Jag trodde inte platser på Singapore Airlines A380 var tillgängliga för andra bonusprogram? Har dessa regler ändrats?

Om jag minns rätt, ändrades denna restriktion i fjol.
Största problemet är att man inte kan söka First/Business class award platser på ANA och Aeroplan/United webbsidor visar bara en del av platstillgångar.
Singapore Airlines KrisFlyer inte heller visar rätt info då det visade 0 Business class award på min flight där.
Så enda sättet att kolla riktig platstillgång är att ringa. :(
 

Mikael

Medlem
Det är väl platser i F som inte har gått att få via *A. Y och C tror jag alltid har gått. Oavsett verkar de ha börjat lätta upp lite på detta enligt FT.

Om jag minns rätt, ändrades denna restriktion i fjol.
Största problemet är att man inte kan söka First/Business class award platser på ANA och Aeroplan/United webbsidor visar bara en del av platstillgångar.
Singapore Airlines KrisFlyer inte heller visar rätt info då det visade 0 Business class award på min flight där.
Så enda sättet att kolla riktig platstillgång är att ringa. :(

OK, tack (börjar omedelbart planera nästa bonusresa). Som du säger blir det väldigt besvärligt om platserna inte är synliga via ANA :-(
 

Dr. Miles

Expert
OK, tack (börjar omedelbart planera nästa bonusresa). Som du säger blir det väldigt besvärligt om platserna inte är synliga via ANA :-(

Mitt råd är ring och kolla enbart sträckan på Singapore Airlines 388, 77W, 345.
När du har hittat plats, ring igen och boka tillsammans med anslutningsflighter.
 

doc

Medlem
Bonusprogram: BA EC
Flygbolag: BA
Kabinklass: F
Antal poäng: 162 000 för 2 personer (2-for-1 voucher)
Skatter&avgifter: 9 516 SEK totalt
När: 30/8 - 6/9 2012
Bokad: 22 feb, 2012


30AUG12 BA0771 Y ARN - LHR
30AUG12 BA039 F LHR - PEK
6SEP12 BA038 F PEK - LHR
6SEP12 BA0786 C LHR - ARN
 

Magino

Medlem
Jag trodde inte platser på Singapore Airlines A380 var tillgängliga för andra bonusprogram? Har dessa regler ändrats?

Tror även att Lufthansa och BMI har haft betydligt mer tillgång till SQ än vad andra inom Star Alliance har, bort sett från SQ själva då.
 

Dr. Miles

Expert
Tror även att Lufthansa och BMI har haft betydligt mer tillgång till SQ än vad andra inom Star Alliance har, bort sett från SQ själva då.

Till och med bmi Diamond Club har bättre platstillgångar är Singapore Airlines Krisflyer. :D

Lots of business class availability on SIN-LHR and LHR-SIN SQ non-stop A380 flights - FlyerTalk Forums
SingaporeDon @ FlyerTalk skrev:
Have been booking SIN-LHR and LHR-SIN from June out to Nov/Dec, and see lots of availability, on some days on all three daily A380 non-stop flights, even for two tickets.

Have to call ICC to get these.

KVS shows no availability, and even SQ Krisflyer shows "waitlist" only CS@ for many dates when ICC can book you on the flight for 30,000 BMI points plus GBP 202 plus GBP 140 for taxes.

Detta kan jag bekräfta att så är det fallet. Min tidigare post från förra veckan är en av dem.

KVS visade då: CA+ CM@ CS-
Vilket betyder att Business class award i Anytime kategori finns kvar.
I Medium kategori kan man registrera sig i väntelistan om man använder miles från SQ KrisFlyer.
I Saver(vilket "skulle" motsvara tillgängtliheten hos andra Star Alliance program) är slut.

Men när jag ringde till bmi DC, så fanns det plats i alla fall.
Så mitt råd är att ring till bmi DC och fråga om det finns Business class award platser på Singapore Airlines Business class på 388/77W/345 fllygplanstyp. Det verkar som det är lättare att hitta platstillgångar på London - Singapore rutt (3 x Airbus A380 avgångar dagligen)
 

Dr. Miles

Expert
Jag har gjort 6 bonusresor bokningar med bmi Diamond Club miles under en veckas tid.
Jag kommer att posta allt när Magino(4 av dem är relaterade till honom) har gett mig samtycke.
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: bmi Diamond Club
Flygbolag: ANA, THAI, SAS
Kabinklass: Business
Antal poäng: 18.750 miles + 127,50 GBP (Miles+Cash) för en enkelresa
Skatter&avgifter: ca 4.700 SEK inkl. cash del
När: juni 2012
Bokad: maj 2012

Dag 1:
Tokyo-Hong Kong: ANA Business class

Dag 2:
Hong Kong-Bangkok: THAI Business class

/stopover/

Dag x:
Bangkok-Zurich: THAI Business class

Dag x:
Zurich-Stockholm: SAS Business class


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Återigen ganska saftig skatter&bränsletillägg
Jag lyckades tyvärr inte hitta en Business class award plats på ANA mellan Tokyo Haneda(HND) och Hong Kong som är opererad av Boeing B777 med tre kabinklasser men säljs enbart Business och Economy. :(
Jag har hört att ANA släpper in Business class passagerare till First class sektion när flyget är fullt.
 

rob74

Medlem
Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: Lufthansa och Thai
Kabinklass: Business class och First class
Antal poäng: 110.000(!!!)
Skatter & avgifter: 1.416 kronor
När: Januari/Februari 2013
Bokad: 24 maj 2012

20130104 / ARN-FRA / LH / Business (I)
20130105 / FRA-BKK / TG / First (O)
20130106 / BKK-SYD / TG / First (O)

/destination/

20130210 / SYD-BKK / TG / First (O)

/stopover/

20130213 / BKK-FRA / TG / First (O)
20130213 / FRA-ARN / LH / Business (I)

Fixat seatingen också. LH via deras hemsida och TG ringde jag till.
US hade visst satt mig på 1A genomgående, men jag bytte...
Lite underligt att sträckan SYD-BKK inte kommer upp hos LH, men det kanske har att göra med stopovern?
 
Last edited:

rob74

Medlem
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: Air New Zealand
Kabinklass: Business class
Antal poäng: 40.000
Skatter & avgifter: 692 kronor
När: Januari/Februari 2013
Bokad: 23 maj 2012

20130126 / SYD-RAR / NZ / Business (I)
20130208 / RAR-SYD / NZ / Business (I)
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen