Senaste nytt

Positiva saker kring SAS utträde ur Star Alliance

Men är det troligt att de skulle få köpa sig in i en Sky Team-lounge?
Absolut, vill de erbjuda sina gäster lite kvalité kommer de inte ta den billigaste PP LOUNGEN. Det är upp till Lufthansa att upphandla vilken Lounge de känner för.

Har precis som Hachans nyttjat AF loungen i Boston resandes med SAS.

Detta har säkert tagits upp i en annan tråd, eller så är jag helt fel ute, men.. Jag tänker på Singapore Airlines och Köpenhamn. En hel del av passagerarna där matas väl från Sverige och Norge av SAS? Om/när den matningen upphör, skulle man kunna tänka sig att Singapore Airlines styr om en del av Köpenhamnsavgångarna till Stockholm och Oslo? Hör väl mest hemma under spekulationer, men skulle ju kunna vara en positiv sak för vissa.

Detta har säkert tagits upp i en annan tråd, eller så är jag helt fel ute, men.. Jag tänker på Singapore Airlines och Köpenhamn. En hel del av passagerarna där matas väl från Sverige och Norge av SAS? Om/när den matningen upphör, skulle man kunna tänka sig att Singapore Airlines styr om en del av Köpenhamnsavgångarna till Stockholm och Oslo? Hör väl mest hemma under spekulationer, men skulle ju kunna vara en positiv sak för vissa.

Eller så avtalar man bara codeshare på de relevanta avgångarna. Man behöver inte hålla sig inom alliansen för sånt.

1. Hvorfor skulle madningen ophøre? SQ har samarbejdet med SK i CPH i over 40 år. Samarbejdet vil fortsætte, med codeshare?
2. Flytte til ARN og OSL er næppe en god løsning, da kundegrundlaget er tyndere. ARN blev jo prøvet for år tilbage, men belægningen var for tynd. Der er logistiske, historiske, økonomiske fordele ved at beholde fokus på 1 lufthavn i stedet for 3?

Toppen