Absolut men tror inte det kommer att bli sämre än vad det redan är för Arlanda. Tex sista meningen, Hongkong försvann ju för länge sedan, SAS har aldrig flugit på Shanghai (var det China Eastern en stund?), LA försvann för länge sedan. Förvisso försvinner Chicago vinterhalvåret (permanent när Sky Team blir verklighet(?) men kan kanske ersättas av Atlanta eller tex Minneapolis) men annars finns det ju inte så mycket mer som kan försvinna, New York som kommer att stå sig oavsett vad. Återstår Toronto, men den linjen känns som en parantes. Hur mycket man än vill så verkar ju inte marknaden finnas, sorgligt nog. Samma sak med Europa, ser inte riktigt vilka " entreprenöriella kluster" som saknas eller riskerar försvinna. Däremed inte sagt att Arlanda skulle kunna bli något annat och att det inte finns något att göra.
Utöver geografiska läget spelar säkert flygskatten in men tror även att Sverige som land har tappat anseende och konkurrenskraft ur många aspekter senaste 20 åren (menar inte att dra igång en politisk diskussion så vi kan väl bara låta det vara en personlig betraktelse/åsikt) vilket gör att Arlanda inte är platsen för satsningar.
Han oroar sig för att direktlinjer till bland annat Hongkong, Shanghai och delar av USA kan försvinna, och att resenärer från Stockholm måste mellanlanda i Köpenhamn.