Senaste nytt

Pontus öppnar restaurang på Arlanda

Brödet är degigt (sannolikt inte bakat idag), frittarna är stenhårda, ost och bacon tar över smaken fullständigt från det annars goda köttet. Det blir ett gytter av smaker som inte gifter sig väl. Högre krav ska man ställa på ett ställe med ambitioner att bli "den bästa flygplatsrestaurangen i Europa".
Gammalt bröd är inte slarvigt. Det är dåligt. Låg kvalitet.
Pommes med gammal olja kanske? Isf är det också låg kvalitet.

Exakt. Och den normen måste krogen bryta sig ut från. Jag skulle börja med att skära i menyn.
Klassiskt sätt att lyckas som krögare, att få rätter på menyn. Jämför bara med lokala pizzerian med >70 rätter på menyn.
Yes. Gammalt bröd är säkerligen standard på 99,99 % av alla ställen som serverar hamburgare i Sverige men 99,99% av alla ställen tar å andra sidan inte 335 kronor för en högrevsburgare.
355:- !?! Då får den vara bra på riktigt. På de flesta nischades hamburgerrestauranger där du får en riktigt bra burgare kostar de oftast hälften. Jag käkade en riktigt god burgare på The butcher's market i Göteborg, och betalade samma, fast notan innehöll två burgare med två öl.
På onsdag ska jag testa grillad secreto Iberico med ölbräserad vitkål, syrad röd spetskål och rökig rödvinssås! Hoppas inte kålen är kylskåpskall!
Spännande! Ser fram emot en recension. Det fångade mitt intresse.

Åt på Pontus igår. Det var bedrövligt. Biff Rydberg, 355 kronor. Trist.

7aa2690a4e3f356dbc57e1a88a401bdd.jpg

Toppen