Senaste nytt

Pontus öppnar restaurang på Arlanda

Återkom gärna med vad de sa, i all korthet.
Första testet är ju att de ens bemödar sig med att svara! Time will tell, det var inga mjuka ord idag. Ytterst bygger det ju på att jag gärna skulle se (och utnyttja) en krog på Arlanda som faktiskt kan leverera god mat (och då får det gärna kosta). Det bisarra här är ju in the Airs otroligt ambitiösa vinlista. Nu valde jag att dricka vinet efter maten för att inte förstöra det (ett glas Santa Rita Pinot Noir gick trots allt på 350 pix...).

Tyvärr tål inte herr Frithiof någon som helst konstruktiv kritik på tex Instagram men du kan ju alltid pröva att skriva ett mejl till honom om detta.

Lämnar man feedback på Instagram (jag antar som en publik kommentar än ett privat meddelande) så tycker jag det är helt rätt att han raderar det. Det är inte ett seriöst ställe att ge feedback på, och även oklart om det kan någonsin anses vara konstruktiv.

Precis!
Ännu bättre är väl att gå in med tallriken i köket och fråga kocken vad han håller på med?
Blir jag serverad dålig mat, på de vis det är beskrivet här, så skickar jag tillbaka det med en motivering.
Lämnar man feedback på Instagram (jag antar som en publik kommentar än ett privat meddelande) så tycker jag det är helt rätt att han raderar det. Det är inte ett seriöst ställe att ge feedback på, och även oklart om det kan någonsin anses vara konstruktiv.

Jag fick ett mycket konstruktivt, trevligt och ödmjukt mail från verksamhetschefen ute på Arlanda (vill nog sträcka mig till att det till och med överraskade mig). Även om jag har gjort mitt på krogen kan det förhoppningsvis leda till förbättringar för andra gäster framgent för så här kan det ju bara inte se ut.

Jag fick ett mycket konstruktivt, trevligt och ödmjukt mail från verksamhetschefen ute på Arlanda (vill nog sträcka mig till att det till och med överraskade mig). Även om jag har gjort mitt på krogen kan det förhoppningsvis leda till förbättringar för andra gäster framgent för så här kan det ju bara inte se ut.
Ähh, jag tror att du kommer att bli nyfiken på om din feedback givit resultat. Du är tillbaka där snart ;)

Förstår om det är känsligt men är det möjligen så att du kan ge exempel på något av det som behandlades i mailet?

Förstår om det är känsligt men är det möjligen så att du kan ge exempel på något av det som behandlades i mailet?
Ja, det fanns en - upplevde jag - genuin oro över att mat av denna karaktär överhuvudtaget lämnade köket och därför - upplevde jag igen - tacksamhet att detta uppmärksammades. Det är naturligtvis i grunden ett problem även om de flesta som äter där sannolikt är engångsbesökare.

Toppen