När vi kom till gaten stod det en CX-agent med mitt namn på en lapp. De ville kolla mitt pass igen, fick det tillbaka sen skulle nästa agent kolla pass+boardingkort.... han tog det och försvann, men fick OK

Mer och mer tror jag på att vi bokade med gamla passnummer och sen ändrat både på profilen och i ADI eller API eller vad det nu heter. Tack och lov sitter vi nu på flyget
Hong Kong - Melbourne
CX135 A350-900 (B-LRO)
19.10 - 07.30
16D+16G
Några minuter efter hittat sätet så kommer skumpan, även denna gång Piper-Heidsieck NV Brut och behövde inte heller be om top-up.
Det blev en Cloud Nine till....
Tycker denna A350n känns betydligt skönare än B777, kan dock bero på att det är ett modernare plan.
Menyerna delades ut och här är det den ”gamla” menyn och in förbeställning till frukost, lite märkligt (tycket jag) då det är en 8+ timmar flight med tidig landning
DINNER
To start
^ Smoked halibut, roasted pumpkin, capsicum, pesto and tomato pasta
^ Mixed salad, Kalamata olives and tomatoes balsamic vinaigrette
Followed by
^ Stir fried chilli prawns glazed with crab meat, choy sum, carrot and steamed Jasmine rice
^ Grilled Australian beef tenderloin, french beans, capsicum, new potatoes and red wine sauce
^ Chicken makhanwala, jelfrezi vegetables and jeera pilaf
Cheese and fruit
^ Stilton, St Paulin, Camembert, crackers and spiced pear paste
^ Seasonal fresh fruits
And to finish
^ Hisbiscus jelly with mixed fruits
Valet till huvudrätt står mellan räkor (m skumpa) eller biffen (m bordeaux-vin)..... svaret kommer nedan

Osten helt klar med samma portvin som från London och Hisbiskusjellyn låter intressant
Den rökta fisken var god
Efter rekommendation blev det räkorna, vilka var väldigt väldigt goda. Fick också bekräftat att riset ångas ombord
Osten med TUC-tillbehör och portvin
Jellyn, såg lite märklig ut, men åsså god
Min resepartner sov igenom hela serveringen, som var slut runt 90 min efter start, och vaknad hungrig. Inga som helst problem att få en egen service med full middag.
Kom igenom en film, sen somnade även jag väldigt gott

. När jag vaknade var frukosten påbörjad, blev servering allteftersom man vaknade. Väldigt skönt med en sådan avslappnad frukost nästan som hemma på helgen.
BREAKFAST
Refresh with
^ Orange or apple juice
^ Cold pressed - Strawberry, Fuji apple and lime juice
^ Seasonal fresh fruit
^ Oatmeal with chia seeds, cocnut milk and apricot
Followed by
^ Parsley omelette, Dingley Dell pork sausage, streaky bacon, rosti potato and tomato cancasse
^ Dim sum selection - Shrimp fun gor, asparagus dumpling, spinach siu mai and glutinous rice dumpling
^ Beef, shimeji mushroom and dried scallop congee stir fried egg noodles and vegetables
Jag är som bekant ingen frukostmänniska så kortet är resekamrats Dim sum selection, mycket gott fick jag som kommentar.
Denna flygning hade en betydligt mer avslappnad crew än förra från London. Jämnare service, behövde inte be om påfyllning mer småprat osv osv. Här var det tillbaka till det ”gamla” tänket om middagen, dvs vit duk och servetter, huvudrätten kom ut på en vagn så att man såg rätten. Vet inte riktigt nu vilket som är trevligast, en kombo tror jag
Just påbörjas inflygningen till Melbourne och snart dags för pass och gränskontroll. Från dörr till dörr har resan tagit oss runt 40 timmar och dax att utforska Melbourne, mellanrapport kommer allteftersom.
Det tog oss runt en halvtimma att ta sig från flygplansdörr till att vi stod utanför terminalen.
På inresekortet hade vi skrivit in att det var mer tobaksprodukter är 25gr/skalle och när dessa lämnades in frågade han om det var snus (på nästan ren svenska) och då var det inga problem.
Fick inte komma in på hotellet direkt så det blev en sväng till Australien Open