Senaste nytt

Politikerveckan i Almedalen - Guldgruva för SAS

Det finns bonusplatser på SAS kvällsavgångar ARN-VBY nästan hela veckan. Bra värde för poängen men kräver ju att man har boende i Visby...

Minns när man var ung och fattig student och ville åka på Almedslsveckan - fultältade vid Södra Hällarna
Det finns fortfarande möjlighet att ta ett standardrum på Clarion mellan måndag och tisdag för nästan 6000kr. :)
 
Det slår på efterfrågan även på anslutningarna till Arlanda.
Förvisso sommartabell med färre säten från och med nu men inte en plats till försäljning från Ängelholm imorgon. Premium från rad 6 och bakåt på ATR på morgonmaskinen indikerar nog också hur prissättningen varit så länge platser fanns.
 
Idag fanns det avgångar från Arlanda både 19:10 och 19:25, gaterna bredvid varandra. Inte van att behöva dubbelkolla biljetten så noga på ett inrikesflyg.

Edit, noterar att det blir ännu tajtare under veckan, även om jag såklart inte vet vilka gater det är då. Imorgon flygs det till exempel 14:00, 14:05, 14:35, och 14:55.
 
För kort bana på Gotland, bara 2000 meter. Du vill nog komma upp på 2,5 km eller längre för att ha marginal. Men det vore läckert med en widebody till VBY

Förr i världen flög SAS med DC10 till Visby då och då. Vet inte om det var relaterat till Almedalsveckan dock eller bara ett stort behov av flygstolar under sommaren? Antar att en del värnpliktiga då och då fick flyga hem på permission.
 
Toppen