Senaste nytt

Poängintjäning Eurobonus med Singapore Airlines

Sitter själv och väntar på sq352 från Singapore till Köpenhamn! Bokad som codeshare!
Har även jag fått svar från SAS kundtjänst att denna flight ska ge poäng men efter vad jag lärt mig om codeshare inom star alliance på feta forum så är väl inte förhoppningarna allt för stora!
Återkommer med resultat :)

Återkommer med resultat... Enligt SAS kundtjänst och den "tabell" de refererar till, så motsvarar min returbiljett med SK8000 (V)
en SQ358 (W) ......

/Axelzon

Jag törs sätta 100kr på att kundtjänst INTE har en sådan tabell för code share flighter. Om de har det och någon kan bevisa det (helst genom att posta en kopia) så utgår belöningen.

De har helt enkelt ingen aning om hur det faktiskt fungerar med poängintjäning och code shares.

Jag törs sätta 100kr på att kundtjänst INTE har en sådan tabell för code share flighter. Om de har det och någon kan bevisa det (helst genom att posta en kopia) så utgår belöningen.

De har helt enkelt ingen aning om hur det faktiskt fungerar med poängintjäning och code shares.

100kr.. Jeg havde håbet på noget mere i retning af det her, det er jo trods alt magi der skal udøves ;)

• Pointene fra en valgfri Star Alliance codeshare flyvning, med pointindtjening i intervallet [ingenting, russisk roulette].
    eller
  • En tur til Afrika i valgfrit Eco midtersæde, uden seatblock og hvor drikkevarer skal købes.

Men vid båda tillfällen var de snabba med respektive flights poäng intjäning, samt att den senare tog bara 10 sekunder på sig att uppge att SK W klass är SQ W klass.. Låt oss se vad detta slutar. Mannen på kundtjänst som var övertygad om att jag får poängen direkt eller via efterregistering gav mig dock ännu mer tveksamhet och smör på brödet till att inte ta ditt bet.. Citat: Du kan ju köpa baspoäng ifall det inte faller igen till din Tier level uppgrade :confused:

Men vid båda tillfällen var de snabba med respektive flights poäng intjäning, samt att den senare tog bara 10 sekunder på sig att uppge att SK W klass är SQ W klass..

Men alltså, inser du inte själv, efter att ändå ha läst här ett tag, att kundtjänst har sämre koll på detta än om du frågar en slumpmässig 5-åring..? Eller du kanske tillhör de som fortfarande tror på tomten och påskharen samt anser att jorden är platt?

Det finns inte en chans i h-vete att SAS kundtjänst har en tabell över intjäning på code share flighter flugna av Singapore Airlines. Det kräver att man vet den exakta mappningen och den är inte 1:1 mellan alla bolag och ändras då och då. Den enda rimliga förklaringen är att killen inte har någon som helst koll på hur poängintjäning inom Star Alliance fungerar och därför talar om hur många poäng du skulle få om flög med SAS.

OM SAS nu skulle ha råkat tala om exakt hur mappningen mella bokningsklasser på olika bolag ser ut, så vill vi hemskt gärna veta det för då kan man kanske börja fundera på code shares inom Star Alliance. Men jag är skeptisk till detta tills dess att jag ser en lista från säker källa och inte bara hör om att kundtjänst/chatten/facebook/random person på stan sagt att det är si eller så.

Ja, jag får försöka ta tag i det där igen - de behövs verkligen och det börjar bli lite tjatigt att hela tiden förklara...

Toppen