Senaste nytt

Poängintjäning Eurobonus med Singapore Airlines

Jag har en resa där SQ är code share på hemresan från SIN till CPH I ekonomi och utresan CPH till NRT är med SAS I business. Jag ringde SAS kundtjänst, och de uppgav tydligt hur många poäng de tilldelar för flighten med SQ...

Det skulle vara väldigt imponerande om SAS kundtjänst faktiskt visste detta. De kanske råkar ha rätt, men det är nog mer tur än skicklighet.

Det skulle vara väldigt imponerande om SAS kundtjänst faktiskt visste detta. De kanske råkar ha rätt, men det är nog mer tur än skicklighet.

Om det är en väldigt dyr ekonomiklassbiljett kanske dom kan säga med stor säkerhet, men annars skulle jag nog återigen välja Rysk roulette framför codeshare, det är större chans där att det går bra.... :D

Jag har en resa där SQ är code share på hemresan från SIN till CPH I ekonomi och utresan CPH till NRT är med SAS I business. Jag ringde SAS kundtjänst, och de uppgav tydligt hur många poäng de tilldelar för flighten med SQ...

Se till att få det skriftligt, antingen på chatten (haha) eller på mail till kundtjänst. Du kan behöva dokumentationen i efterhand...

Se till att få det skriftligt, antingen på chatten (haha) eller på mail till kundtjänst. Du kan behöva dokumentationen i efterhand...

Jag tror inte det hjälper speciellt mycket om det visar sig vara fel. Bättre att lära sig att det är idiotiskt att boka code share inom Star Alliance.

Det verkar ju uppbart att man skall oroa sig att inte få poängen med SQ. Det är ju verkligen märkligt då hela biljetten: CPH-NRT-PVG-TPE-CGK-SIN-CPH är tillgänglig på mina bokningar på "mina sidor" i SAS appen samt att resan SIN-CPH är betecknad som SK8000.. Den person jag talade med på kundtjänst hade snabb tillgång till att förmedla antal poäng på varje sträcka enligt ovan. Hoppas verkligen poängen kommer in på kontot. Gör de inte det missar jag EBD status!

Jeg kan også se min USDM booking i SAS appen, den får jeg jo ikke point for.. Problemet med codeshare er at din billet i bokkingklasse X på SK8000 bliver oversat til Y på SQZZZZ det er altså svært hvis ikke umuligt at sige om du får nogen point for rejsen da ingen (måske SQ!?) ved hvilken bookingklasse du rent faktisk ender med hos operating carrier.

Christian, jag kunde inte låta bli att ringa SAS kundtjänst en gång till. De uppgav (som du säger) att ifall inte poängen kommer in naturligt och jag vill efterregistera dem via hemsidan skall jag uppge SQ flight nummer, SQ klass samt biljettnummer som hänger ihop med utresan.
Också enligt kundtjänst skall det komma in normalt, till en summa av 6200 för SQ klass W på sträckan SIN-CPH, och gör det inte det kommer jag defeninitivt få dem vid en efter registrering... Result och fortsättning efter hemkomst 18/4 och ett par veckor efter det...

Jag antar att din biljett är bokad i SAS W-klass. För en SQ-biljett bokad i W-klass får du säkert 6200 poäng. Det vare sig du eller SAS personal med säkerhet vet är att den underliggande SQ-biljetten verkligen är W eller T eller E eller vad nu gudarna fick för sig att biljetten skulle översättas till den dagen...

Men förhoppningsvis får du allt som du ska

Oavsett vilket: Återrapportera - vi väntar med spänning :)

Återkommer med resultat... Enligt SAS kundtjänst och den "tabell" de refererar till, så motsvarar min returbiljett med SK8000 (V)
en SQ358 (W) ......

/Axelzon

Toppen