Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Minimum budet är nu nere på 4500kr för PLUS->BIZ, det är fortfarande minst 9 lediga platser i C. Prisskillnaden mellan plus och biz är 4300kr om man skulle köpa nya biljetter idag.
Trodde dock att budet borde vara lägre än vad den faktiska prisskillnaden.
Beror prisskillnaden på ett högt pris i Plus eller lågt pris i Business? Inte säkert att Plusgrade prissättningen är lika flytande som biljettpriset. För någon som köpte Plus tidigt kanske 4300 är ett bra pris. Om prisskillnaden är för låg så köper personen business direkt och det vinner SAS på istället för att någon med ett lågt inköpspris kör Plusgrade och får platsen till ett lägre totalpris.

Läste om Plusgrade på insideflyer.dk och om jag förstår danskan rätt så kommer SAS plocka bort den högre intjäningen på den uppgraderade klassen i framtiden, är det någon som vet mera?

Jättetråkigt tycker jag om det är så.

Läste om Plusgrade på insideflyer.dk och om jag förstår danskan rätt så kommer SAS plocka bort den högre intjäningen på den uppgraderade klassen i framtiden, är det någon som vet mera?

Läs tidigare i denna tråd, typ en sida bakåt.

Jag förstod det som att det var på uppgraderingar gjorda med poäng. Budar du med cash får du den högre intjäningen.

Hur tidigt är det lönt att lägga ett bud på en upgrade?
Har en flygning till Newark i Mars där jag gärna vill få till en upgrade för mig och frun.
Det är värt att bevaka och se när priserna sjunker. Om det är Plus till Business kan minimumbudet ligga på 2000 kr/person några månader innan men en vecka innan avgång kan det vara 3500 kr/person. Jag har lagt bud ca 3-4 månader innan i sådana scenarion och fått igenom uppgraderingen.

Det är värt att bevaka och se när priserna sjunker. Om det är Plus till Business kan minimumbudet ligga på 2000 kr/person några månader innan men en vecka innan avgång kan det vara 3500 kr/person. Jag har lagt bud ca 3-4 månader innan i sådana scenarion och fått igenom uppgraderingen.

Okej, bra att veta! Tack! :)
Då ska jag lägga ett bud tills vidare

Ser ut som att jag kommer att behöva retroregga ett uppgraderingsflyg. Kan inte se nya klassen på kvittot eller mailet man fick. Nån som vet vilken man ska ange? Kan iof pröva fram kanske men...

Toppen