Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Hej! Jag har lade ett bud på uppgradering 3 dagar innan aktuell flygning. Fick bekräftelse mail på att jag lagt ett bud. Nu mindre än 36 h till avgång och jag har inte fått ngn respons. Antar att budet inte accepterats men har alltid tidigare fått bekräftelse antingen positiv eller negativ. Vart kan jag skicka mail för att säkerställa att mitt bud ändå övervägs? Eller är det ingen ide att höra av sig överhuvudtaget? Tacksam för synpunkter.
Nej, du får vänta bara. Genrellt så kan du se ditt bud som nekat, men finns undantagsfall där det blir godkänt senare än 47,5h innan avgång.

• Gilla
Reactions: KED
Hänt någon annan att det inte dyker upp npgot bekräftelsemejl efter lagt bud? Står som pending när man går in i plusgrade.

Sorry för semi-offtopic. Men har ett bud från plus till business som snart slår 48h, och har följt platstillgången det senaste. Det har stått 1 plats tillgänglig på SAS hemsida hela tiden men helt plötsligt är det nu uppe i tre. Budet jag lagt är relativt högt och vill vara rätt säker på att vinna men funderar nu på om man ska sänka. Frågan är egentligen, vet någon om SAS policy är att till varje pris bli av med sina businessplatser oavsett bud, eller kan de neka för att "hålla uppe priserna"

Sorry för semi-offtopic. Men har ett bud från plus till business som snart slår 48h, och har följt platstillgången det senaste. Det har stått 1 plats tillgänglig på SAS hemsida hela tiden men helt plötsligt är det nu uppe i tre. Budet jag lagt är relativt högt och vill vara rätt säker på att vinna men funderar nu på om man ska sänka. Frågan är egentligen, vet någon om SAS policy är att till varje pris bli av med sina businessplatser oavsett bud, eller kan de neka för att "hålla uppe priserna"
De brukar spara för sena bokningar. Är det bara tre platser tillgängliga så kommer de kanske inte uppgradera nån

Tack för svar, då låter jag budet stå kvar och hoppas att det är ett "offer they cant refuse"
Mig veterligen så tittar de inte på budens storlek, utan SAS kollar hur många lediga de har i varje kabin och lämnar över info till Plusgrade att det är OK att flytta X st från Plus till Bus, Y från Go till Plus och Z från Go till Bus

D v s det är inte så att de släpper till fler platser bara för att det finns höga bud. Därför bjuder jag aldrig mer än minsta möjliga.

Mig veterligen så tittar de inte på budens storlek, utan SAS kollar hur många lediga de har i varje kabin och lämnar över info till Plusgrade att det är OK att flytta X st från Plus till Bus, Y från Go till Plus och Z från Go till Bus

D v s det är inte så att de släpper till fler platser bara för att det finns höga bud. Därför bjuder jag aldrig mer än minsta möjliga.
Ok, men du konkurrerar ju fortfarande mot andra bud? Man måste väl anta att man minst är upp mot ett par bud? Skulle vara intressant att veta om alla X ovan går före alla Z eller o man gör skillnad på status eller strl på bud där.

Man måste väl anta att man minst är upp mot ett par bud?
När jag kikar på expertflyer så är det generellt väldigt få förflyttningar på platser när Plusgrade körts vid T-48, d v s det är några enstaka personer som använder detta, mest Go-Plus. Och själv har jag väldigt bra hitrate på mina lägsta bud till Business i de fall då Business inte varit i princip full (0-3 platser till salu så brukar inget gå till Plusgrade)

Kan man lita på antalet platser på sas hemsida eller ska man alltid kolla expertflyer om man vill vara säker? (har inget konto)

Kan man lita på antalet platser på sas hemsida eller ska man alltid kolla expertflyer om man vill vara säker?
Det säger vad det säger, hur många platser de vill sälja. Det säger dock inte hur tomt/fullt det är i kabinen då de kan få för sig att sälja fler eller färre platser än vad som finns tillgängliga.

Toppen