Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Så, PlusGrade är alltså tämligen kört till Business denna gång då :) Får hoppas mitt bud till plus går igenom istället.

Lite off-topic kanske, men vad kan en uppgradering i gate kosta i poäng för ARN-MIA mellan tummen och pekfingret?
Ja det är nog tvärkört.
I gate är det 50k poäng som gäller om det finns platser, de går åt direkt

Lite off-topic kanske, men vad kan en uppgradering i gate kosta i poäng för ARN-MIA mellan tummen och pekfingret?
Senast jag gjorde en uppgradering på en flygplats så uppgraderade jag redan vid incheckningen. Om uppgradering vid incheckning fortfarande erbjuds så är det nog att rekommendera framför uppgradering vid gate.

Senast jag gjorde en uppgradering på en flygplats så uppgraderade jag redan vid incheckningen. Om uppgradering vid incheckning fortfarande erbjuds så är det nog att rekommendera framför uppgradering vid gate.

Fanns/finns det inte en särskild disk på just ARN som hanterade uppgraderingarna på longhaul? Den låg efter passkontrollen i F-piren?

Gick in på bokningen nu på SAS för att vilka bud som är rimliga att lägga.
Minsta jag kan buda från GO till Business är 10.000 kr per skalle och från GO till Plus är 3500 kr per skalle.
Dessa räknas då också som svaga bud.

Har full förståelse för att det ska kosta att buda men är nyfiken om detta är de summor man får räkna med överlag?
Läste någonstans att minsta bud för uppgradering till business var 5000 kr men det är då det dubbla man måste lägga.
Helt klart värt iofs så mest nyfiken om ni som har lyckats har lagt liknande summor.
Tänkte skaffa mig ett Amex Elite så man blir EBS men om det för någon skillnad vet jag ej.

Gick in på bokningen nu på SAS för att vilka bud som är rimliga att lägga.
Minsta jag kan buda från GO till Business är 10.000 kr per skalle och från GO till Plus är 3500 kr per skalle.
Dessa räknas då också som svaga bud.

Har full förståelse för att det ska kosta att buda men är nyfiken om detta är de summor man får räkna med överlag?
Läste någonstans att minsta bud för uppgradering till business var 5000 kr men det är då det dubbla man måste lägga.
Helt klart värt iofs så mest nyfiken om ni som har lyckats har lagt liknande summor.
Tänkte skaffa mig ett Amex Elite så man blir EBS men om det för någon skillnad vet jag ej.
Nu kanske det står någonstans vilken rutt det gäller men ARN-OSL orimligt. ARN-LAX inte lika ovanliga belopp.

Tycker det är ett bra pris (om det går igenom) och förstår att det klassas som svaga bud. Några gånger har man sett riktiga sista minuten priser vid servicedisken i F-piren runt 2500 respektive 5000 för upgrade.

Tack för svar.
Ja jag säger inget om priserna tycker också det låter rimligt men alltid skönt med input om det är normalt eller ej.

Toppen